به گزارش خبرآنلاین لرستان- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان گفت: سند آموزش فنی و حرفه‏ای مبتنی بر 8 راهبرد و 25 سیاست طراحی شده است و سند برنامه ی اجرایی و آموزشی استان شامل 11 سرفصل و 161 عنوان برنامه است که با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

رحمان قلاوند بیان داشت: تعهد آموزشی بخش دولتی را 2904249 نفر ساعت ذکر کرد که در صورت اختصاص اعتبار تا 3800000 نفر ساعت قابل افزایش است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان راهبردهای سند مهارت را توسعه فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی، افزایش توان حضور در رویدادهای مهارتی ملی و بین المللی، کیفیت بخشی به آموزشها، مهندسی مجدد ساختارها و فرآیندها، ارتقای بهره وری، تقویت فرهنگ سازمانی،‌ بسط عدالت اجتماعی در حوزه مهارت آموزی عنوان کرد.

وی در ادامه به تشریح طرح کارآموزی در محیط کار واقعی پرداخت و اهداف مورد نظر این طرح را حفظ مشاغل سنتی، کاهش هزینه جذب نیروی انسانی در بنگاههایی که نیاز به نیروی انسانی دارند و بهره گیری از ظرفیت و توانایی بنگاههای اقتصادی برای آموزش نیروی انسانی ذکر کرد.

قلاوند بیان داشت: برای حسن اجرای طرح علاوه بر تشکیل کمیته راهبری ملی، کمیته استانی با عضویت نمایندگان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت، نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی به دبیری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تشکیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای لرستان گفت: پیش نویش طرح تشکیل شورای توسعه مهارت استان لرستان تهیه شده است که در صورت تأیید، ‌تفاهم نامه ای بین ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و استاندار لرستان منعقد می‏شود و براساس این تفاهم نامه برای حمایت فراگیر از توسعه و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای شورای مذکور با عضویت تعدادی از دستگاهها و نمایندگان بخش خصوصی مرتبط با موضوع به دبیری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تشکیل می‏شود.

قلاوند هماهنگی بین سند مهارت آموزی استان و سند اشتغال را به تفصیل توصیف کرد و با بیان اینکه هماهنگی بین این دو سند نیل به اهداف برنامه های اشتغال زایی را تسریع می‏کند، گفت:پس از ابلاغ رسمی سند براساس سهم شهرستانها و مناطق روستایی و همچنین سهم بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی و دستگاههای استان از اشتغال استان، در سند آموزش مهارتی نیز بازنگری مختصری انجام خواهد شد تا حداکثر هماهنگی بین این دو سند برقرار شود.

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 660906
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.