به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال استان که عصر یکشنبه در محل استانداری لرستان برگزار شد افزود: بطور میانگین برای ایجاد هر شغل 2میلیارد و 580 میلیون ریال لازم است.
وی با اشاره به اینکه سند تولید و اشتغال استان با همکاری و مشخص کردن سهم هر کدام از دستگاه های اجرایی تهیه و تدوین شده است که نیازمند تحلیل و آنالیز از سوی دستگاه های اجرایی مختلف است تا نهایت طی هفته آینده نهایی و تدوین شود گفت: برای تحقق شعار سال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال باید سرمایه گذاری ، کارآفرینی و تولید ثروت انجام شود.
بازوند اظهار کرد: میانگین هزینه لازم برای ایجاد شغل در بخش صنعت متفاوت است به عنوان مثال در کارخانه لاستیک سازی خرم آباد با سرمایه گذاری 10هزار میلیارد ریالی 600 شغل ایجاد می شود بنابراین ایجاد شغل نیازمند برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل و استفاده از تمامی ظرفیت ها و قابلیت هایی است که در استان وجود دارد.
استاندار لرستان گفت: در تدوین سند تولید و اشتغال باید سهم بانک ها مشخص شود با توجه به اینکه بانک های دولتی حدود 51 درصد سپرده ها و بانک های خصوصی نیز 49 درصد سپرده ها را در اختیار دارند باید سهم هر کدام به تناسب سپرده هایی که دراختیار دارند در نظر گرفته شود.
وی اظهار کرد: بانک های دولتی در سال گذشته عمکرد مطلوب و قابل قبولی داشتند بطوریه نسبت مصارف به منابع آنها حدود 140 درصد بوده است به عبارتی بانک های دولتی استان طی سال 95 درصد قابل توجهی از منابعی را که در اختیار داشتند را توانستند از طریق سپرده های سایر استان ها در استان سرمایه گذاری کنند.
استاندار لرستان همچنین گفت: مقدمات و رایزنی هایی برای ایجاد پتروشیمی در لرستان با سرمایه گذاری هزار و 500 میلیارد تومان انجام شده که جانمایی آن انجام می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های استان در بخش کشاورزی افزود: کشت گلخانه ای از جمله مواردی است که می تواند به توسعه اشتغال در استان منجر شود و باید 20 درصد افزایش در این بخش مورد توجه بخش کشاورزی استان قرا رگیرد .
بازوند با تاکید بر برند سازی تولیدات کشاورزی استان گفت: علی رغم وجود محصولات خوب کشاورزی استان اما این محصولات در کشور با نام لرستان شناخته شده نیستند به عنوان مثال انجیز و انار لرستان را می توان برند سازی آنها را در دستور کار قرار داد.
استاندار لرستان یادآور شد: گیاهان دارویی و عسل لرستان از دیگر ظرفیت هایی است که می تواند به تولید و اشتغال استان کمک کند.
وی گفت: در بخش گردشگری نیز استان قابلیت های خوبی دارد و در سال 96 باید برنامه ریزی شود که گردشگری استان 20 درصد رشد داشته باشد تا در مجموع بتوان شعال سال را که اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است را عملی کرد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.