به گزارش خبرآنلاین لرستان- غضنفری با اشاره به فرمایشات پیامبر(ص) درباره کارگران، اضافه کرد: از زمانی که آدمی در کره زمین پدید آمد نیازمند کار و تلاش بود و این کار هم با هدف رسیدن به یک محصول بود تا بتواند زندگی خود را بچرخاند. کلیه شکوفایی استعدادهای درونی انسان در گرو کار و تلاش است.
غضنفری ادامه داد: در اندیشه یونان باستان کار منحصر به طبقه کارگران بود و بعد از حاکمیت کلیسا در اروپا مردم به کار برای کسب منفعت تشویق شدند و در دوران رنسانس کار جایگاه خاصی پیدا کرد.
معاون استانداری لرستان تصریح کرد: در جهان‌بینی اسلامی کار جایگاه والایی دارد و در فرهنگ غنی اسلام کار قداست دارد و یک مفهوم ارزشی است و ائمه اطهار(ع) برای آن اجر اخروی و دنیوی قائل‌اند.
وی افزود: در آموزه‌های دین اسلام کارگری که کار می‌کند اجر افزون‌تری نسبت به کسی که عبادت می‌کند و کار را رها کرده دارد و بیکاری در فرهنگ اسلامی ما منفور است.
غضنفری یادآور شد: در فرهنگ غنی اسلامی کار نقطه پایانی ندارد و فاقد عنصر زمان، مکان و قید عنصر شخصیتی است و در سیره انبیاء همواره کار و کارگری دیده می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان خاطرنشان کرد: کارگر به عنوان یک نیروی مولد شرط اساسی کار است و هیچ فعالیت اقتصادی بدون نقش‌آفرینی کارگر شکل نمی‌گیرد. کارفرما باید بداند هیچ فرآیندی به تولید منجر نمی‌شود مگر اینکه کارگران نقش خود را ایفا کنند.
وی افزود: اصناف کارگر و کارفرما و دولت اضلاع یک مثلثی به عنوان شرکای اجتماعی هستند که عبور از موانع پیش رو جز با هم‌افزایی این سه عضو امکان‌پذیر نیست.
معاون استانداری لرستان با اشاره به نقش کارفرمایان اظهار کرد: کارفرمایان سبب خلق ارزش می‌شوند و با خلاقیت، اختراع، نوآوری، مدیریت و... با قبول مخاطره و ریسک موجب ایجاد محصول، توسعه یک فعالیت و... می‌شوند.
وی اضافه کرد: کارآفرین دارای یک جایگاه ارزشمند است و توسعه یک فعالیت درگرو تعامل بین کارگر، کارفرما و دولت است و برای این درک متقابل باید گفتمان‌سازی تعریف اقتصاد مقاومتی با تمام وجوه انجام شود.
غضنفری ادامه داد: سال گذشته با شعار هوشمندانه رهبری که توجه ویژه‌ای به قشر کارگر دارند، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شد و ما شاهد اتفاقات کم‌نظیری در استان بودیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان تصریح کرد: سال گذشته گبا نگاه به استفاده از فرصت‌های درون و بیرون استان اقدامات اساسی در لرستان صورت گرفت و رشد صادرات نسبت به سال 94، 21.5 درصد رشد داشت.
غضنفری یادآور شد: سال گذشته 140 ظرفیت راکد و تعطیل با استفاده از اعتبارات و تسهیلات رونق تولید وارد چرخه تولید شد.
غضنفری خاطرنشان کرد: در ارتباط با بخش کشاورزی به عنوان یکی از ضرورت‌های استان 12 هزار هکتار در دولت تبدیر و امید آبیاری مدرن شکل گرفت.
معاون استانداری لرستان افزود: این موفقیت‌ها در سایه همدلی و همزبانی همه ارکان نظام در استان با راهنمایی‌های کارشناسانه و عالمانه نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و دستگاه‌های دولتی شکل گرفت.
وی با توجه به شعار سال 96 گفت: برنامه سند سرمایه‌گذاری تولید و اشتغال استان در حال تدوین است که اردیبهشت ماه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
غضنفری اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم مسیر توسعه استان را تداوم دهیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 633995
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.