به گزارش ایرنا، سعید رازانی روز شنبه در همایش نقش شوراهای اسلامی در توسعه شهری که در محل دانشگاه فرهنگیان برگزار شد افزود: بنا بر ماده 62 آئین نامه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، دیوارنویسی، چسباندن پوستر در مکان هایی غیر از محل های مجاز مشخص شده ، آویزان کردن ریسه و پوستر کاندیداها از بالای پل ها و یا نوشتن نام کاندیداها بر اماکن تاریخی جرم محسوب می شود و مجازات حبس دارد.
به گفته وی به راه انداختن کاروان های تبلیغاتی در سطح شهر ، بوق زدن اتومبیل های حامیان کاندیداها و نوشتن نام کاندیدای مورد حمایت بر تابلوهای راهنمایی و رانندگی مصداق هایی از اخلال در نظم عمومی و تخریب اموال عمومی محسوب می شود و متخلفین مورد برخورد قانونی قرار می گیرند.
رازانی همچنین گفت: استفاده از بلندگوهای سیار خارج از محل سخنرانی ، چسباندن پوستر بر دیوار مدارس ، تابلوی بیمارستان ها و سایر معابر عمومی از دیگر مصادیق اخلال در نظم عمومی و تخریب اموال عمومی است که کاندیداها باید در رعایت آنها نهایت توجه را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه بنا بر قانون کاندیداها نباید در تبلیغات خود مطالب خلاف واقع را بگویند تصریح کرد: کاندیداها باید اختیارات قانونی خود را بدانند و بنا بر همان اختیارات وعده و وعید بدهند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان اظهار کرد: نیروی انتظامی نیز در صورت مشاهده تبلیغات در مکان های غیر مجاز موارد را باید به دستگاه قضایی گزارش دهد و شهرداری ها هم نسبت به امحای اینگونه تبلیغات اقدام کنند.
وی با تاکید بر رعایت قانون گفت: نصب بنر ها باید در اندازه های 70 در 100 سانتی متر و در محل ستادهای تبلیغاتی کاندیداها صورت گیرد و نصب بنرهای بزرگتر از این اندازه در محدوده های شهری و آویزان کردن بنرها بر ساختمان های مسکونی ممنوع است.
رازانی خطاب به نامزدهای انتخابات شوراها گفت: همت ، توان و تلاش خود را بر عمران و آبادانی شهر قرار دهید و با توجه به ظرفیت های شهرخرم آباد از تمامی این قابلیت ها در راستای بهبود بخشیدن به چهره شهر استفاده کنید.

***انتخاب خرم آباد به عنوان شهر بدون پوستر در انتخابات سال گذشته
یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد نیز در این همایش گفت: در تبلیغات انتخابات باید عین قانون رعایت شود تا تبلیغات بگونه ای باشد که چهره شهر مخدوش نشود.
وی افزود: در دهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی که سال گذشته برگزار شد خرم آباد به عنوان شهر بدون پوستر انتخاب شد و تصاویر مربوط به آن نیز در مجله مدیریت شهری کشور منتشر شد.
شهردار خرم آباد با تاکید بر مخدوش نکردن چهره شهر به هنگام تبلیغات گفت: هرگونه تخلف در قانون تبلیغات ثبت و ضبط می شود و با گزارش به مراجع قضایی در پرونده سیاسی و اجتماعی افراد درج می شود.

***امضای پویش مردمی تبلیغات پاک
در پایان همایش نقش شوراهای اسلامی در توسعه شهری ، میثاق نامه پویش تبلیغات پاک که از سوی انجمن های مردم نهاد حمایت و توزیع شد که نامزدهای شوراهای اسلامی با امضای این میثاق نامه خود را داشتن تبلیغاتی پاک متعهد کردند.
در این پویش رعایت قانون و خودداری از مخدوش کردن چهره شهر مورد تاکید و توجه قرار دارد.
تبلیغات یک هفته قبل از برگزاری انتخابات آغاز می شود و هر گونه تبلیغات زودتر از این موعد بنا بر قانون ممنوع است .
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست ‌جمهوری ایران در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.