فریدون گودرزی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: دراجرای این طرح میزان قند خون، چربی و فشار خون افراد تست وکارت های سبز، نارنجی، زرد و قرمز که بیانگرمیزان سلامت و رسیدن به مرز خطربودن افراد است به فرد داده می شود.
وی اظهارکرد: با اجرای طرح خطر سنجی می توان ازمیزان چربی، فشار و قند خون مطلع و درراستای کنترل این بیماری و جلوگیری ازسکته قلبی و مغزی جلوگیری کرد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه این برنامه به صورت مستمر و دائم اجرا می شود اضافه کرد: افراد20 تا70 ساله می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی وخانه های سلامت شهری و روستایی درطرح خطرسنجی سلامت شرکت کنند.
گودرزی بیان کرد: این طرح از سوی کارشناسان بهداشت درمصلی نمازجمعه، محل برپایی نمایشگاه هفته سلامت درکانون بسیج و خانه ها و مراکز بهداشت بروجرد انجام می شود.
وی به صدا درآمدن زنگ سلامت روز یکشنبه سوم فروردین ماه در سطح 400واحد آموزشی بروجرد را از برنامه های هفته سلامت دراین شهرستان عنوان کرد و گفت: دراین آیین جشنواره غذای سالم با حضور کارشناسان بهداشت، اولیا و مربیان برگزارشد.
رئیس مرکز بهداشت بروجرد بیان کرد: نمایشگاهی با محوریت افسردگی در کانون بسیج برگزار شد که دراین نمایشگاه نیز انواع بروشور، پمفلت، کتاب و پوستر در ارتباط با افسردگی، انواع سرطان‌ها و بیماری‌ها توزیع شده است
گودرزی ادامه داد: همچنین پیاده‌روی عمومی نیز به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت چهارم اردیبهشت در شهرستان بروجرد برگزار می شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه در کشور به عنوان هفته ملی سلامت نامگذاری شده است.
شهرستان بروجرد با بیش از 350 هزار تن جمعیت دارای سه بیمارستان دولتی و 2 بیمارستان خصوصی است.
7273/6052
خبرنگار : آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.