آیت الله سید مجتبی طاهری خرم آبادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت یازدهم در شرایطی مسئولیت را برعهده گرفت که وضع اقتصادی کشور در وضعیت نابسامان و سختی بود.
وی گفت: دولت قبل از نظر عملکردهای اقتصادی و در تصمیم گیری های کلان مربوط به اقتصاد عملکرد و تصمیم گیری درستی نداشت که این تصمیمات نادرست تعهداتی را برای دولت یازدهم ایجاد کرد.
رئیس مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) در قم افزود: دولت جدید به رغم وجود مشکلات تعهدات قبلی از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور دریغ نکرده است.
وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی، احیای طرح های نیمه تعطیل و اشتغالزایی از جمله چالش های فراوان پیش روی دولت یازدهم بود.
آیت‌الله طاهری خرم آبادی افزود: اثرات تحریم‌ علیه ایران در دولت یازدهم اجازه کسب توفیقات را نمی داد اما دولت آقای روحانی با رایزنی ها در سطح جهان مانند تلاش در موضوع برجام توانست شان اصلی ایران را به دیگر قدرت ها تفهیم کند.
وی افزود: دکتر ظریف در نوشته های شخصی خود مسایلی را برای مردم توضیح می‌ داد تا مردم را متوجه رفتار سیاستمداران خارجی قرار دهد.
وی گفت: دنیا، ایران را به عنوان یک کشور جنگ طلب و تروریست معرفی کرده بود اما با توفیق های دولت یازدهم و تلاش ‌های آقای ظریف، جایگاه اصلی ملت به دنیا معرفی شد.
رئیس مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) در قم افزود: در پایان دولت دهم فروش نفت به صورت غیر رسمی به 700 هزار بشکه رسیده بود اما اکنون از طریق فروش رسمی این میزان سه برابر شده است.
وی با بیان اینکه دولت با مشکلات زیادی در حوزه های پرداخت یارانه، اشتغالزایی و واحدهای راکد مواجه است، گفت: کاهش نرخ تورم یکی از کارهای بزرگ دولت یازدهم بود و رشد منفی اقتصادی در پایان دولت دهم اکنون به بالای صفر رسیده است.

** رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند 200 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری است
آیت الله طاهری خرم آبادی با بیان اینکه در لرستان کارهای مثبتی در راستای برنامه‌ های اقتصاد مقاومتی شده است، گفت: در ابتدای دولت یازدهم 113 هزار بیکار در لرستان وجود داشت و آمار بیکاران انباشته شده بود.
وی افزود: با توجه به اضافه شدن 12 هزار بیکار به آمار بیکاران در هر سال این تعداد به 160 هزار نفر رسیده بود که با تلاش استاندار لرستان و ایجاد اشتغال در سطح استان این تعداد اکنون به 87 هزار نفر رسیده است.
وی گفت: برای رفع بیکاری در استان لرستان 200 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است که سالانه باید 45 هزار میلیارد ریال در این راستا سرمایه گذاری شود.
آیت الله طاهری خرم آبادی افزود: در طرح آزاد راه خرم آباد - بروجرد - اراک 12 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که یکهزار و 500 نفر اشتغالزایی شده است.
وی اظهار کرد: تنها در زیرسازی راه آهن خرم آباد - دورود 6 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
وی به اجرای طرح های برج دوقلو کیو در خرم آباد و 2 واحد پرورش ماهی الشتر و الیگودرز اشاره کرد و گفت: احیای مجتمع کشت و صنعت با سرمایه گذاری 200 میلیارد دلار کار بسیار بزرگی بود که زمین‌های اطراف آن به صورت گلخانه‌ ای به دست هلندی‌ ها با سرمایه ‌گذاری 2هزارو 500 میلیارد ریال در حال آماده سازی است.
وی به بازسازی فرودگاه خرم‌ آباد با سرمایه ‌گذاری 530 میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: استاندار لرستان به طور جدی و مداوم برای جذب سرمایه‌ گذار داخلی و خارجی در تلاش است و کارنامه قابل قبولی در استان دارد.
وی ادامه داد: امیدواریم در سال جدید با فضای همدلی و اتحاد و توجه به منافع ملی بار مشکلات در استان کم شود.
آیت الله طاهری خرم آبادی گفت: بخش خصوصی برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی در استان باید حضور فعال داشته باشد تا با صرفه جویی و فضای مثبت ایجاد شده در استان از مشکلات عبور کنیم.

**حضور مردم در انتخابات امنیت کشور را بالا می‌ برد
وی با بیان اینکه مردم سرمایه اصلی کشور هستند و باید برای حفط کشور حضور پررنگ داشته باشند، گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات نشان از نقش آنها در سرنوشت خود است.
وی ادامه داد: مردم بیشتر از گذشته با درک شرایط موجود حضوری بی سابقه در این دوره از انتخابات را رقم خواهند زد.
3210/3022
خبرنگار: محمد یاراحمدی ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.