امیر محمد نظرپوری رئیس اداره منابع طبیعی سلسله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان سلسله در سال جاری در حوزه آبخیزداری دارای 2 طرح ملی و استانی بود که در طرح ملی که در منطقه سیف آباد انجام شد، یکهزار و 400 متر مکعب عملیات آبخیزداری توسط منابع طبیعی اجرایی شد.
وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این طرح، عنوان کرد: در طرح ملی سیف آباد بیش از 607 متر مکعب بند ملاتی، 647 مترمکعب بند گابیونی و یک هزار و 100 متر مکعب پی کنی سازه های آبخیزداری انجام شده است.
رئیس منابع طبیعی سلسله با اشاره به طرح استانی آبخیزداری منطقه هنام نیز خاطرنشان کرد: در این طرح 200 متر مکعب عملیات آبخیزداری انجام شده که با احتساب طرح ملی، در مجموع در سال جاری یکهزار و 470 متر مکعب عملیات آبخیزداری در شهرستان سلسله انجام شده است.
نظرپوری با اشاره به کم بودن اعتبارات تخصیص داده شده در حوزه آبخیزداری عنوان کرد: با توجه به وسعت اراضی ملی و شیب دار شهرستان سلسله، ضرورت دارد که اعتبارات مربوط به اجرای طرح های آبخیزداری در شهرستان سلسله افزایش یابد.
112 هزار هکتار وسعت عرصه های منابع طبیعی شهرستان سلسله است که 58 هزار هکتار از آن ها مرتعی و 54 هزار هکتار نیز جنگلی است.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
مهمترین اخبار لرستان، ایران و جهان را در کانال اخبار ایرنا لرستان به نشانی @IRNALORESTAN در 24 ساعت شبانه روز دریافت کنید.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.