حجت اله یارمحمدی روز یکشنبه در گفت ‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به پیشینه و قدمت صنعت ورشو در بروجرد وبازدید کارشناسان اداره کل موزه کشورمقرر شد تا ساختمان تاریخی بیرجندی به عنوان یک موزه خاص با اعتبارات جداگانه ای طراحی و آماده سازی شده و به مسافران و گردشگران معرفی شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بروجرد با اشاره به اینکه کار مطالعات ساختمان بیرجندی برای تبدیل به موزه شدن نیازمند 200میلیون ریال هزینه است اظهار کرد: برای مرمت این بنای تاریخی 300میلیون ریال اعتبارلازم است.
یارمحمدی اضافه کرد: خانه تاریخی حاج ابوطالب بیرجندی قسمتی از آن متعلق به زمان قاجارو بخشی دیگر نیزبه دوران پهلوی برمی گردد به ‌عنوان ساختمانی مناسب برای ایجاد موزه صنعت ورشو سازی بروجرد با 500مترفضای عیانی و 500 متربنا دردو طبقه بعد ازتعیین اعتباراز سوی مرکزموزه ایران محیا خواهد شد.
وی با اشاره به نصب تابلو موزه ورشو بر سر درب این خانه تاریخی بیان کرد: این اقدام با هدف فراهم کردن بسترلازم و معرفی هرچه بیشترصنعت ورشو شهرستان بروجرد به مسافران و گردشگران انجام شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بروجرد ادامه داد: موزه بروجرد دریکی از خانه‌های تاریخی این شهرستان با مالکیت شهرداری و به ‌صورت مشترک با این سازمان اداره می‌شود و همچنین خانه تاریخی افتخارالاسلام طباطبایی، مسجد جامع و مسجد امام خمینی (ره) این شهردرایام تعطیلات نوروزآماده بازدیدعلاقه‌مندان خواهد بود.
6052/7273
خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.