به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی روز دوشنبه در گردهمایی ائمه جماعات مساجد شهرستان خرم آباد در دفتر امام جمعه افزود: ائمه جماعات مساجد باید نماز جماعت در سه نوبت صبح، ظهر و مغرب برگزار کنند.
وی از ائمه جماعات خواست در مساجد را هنگام نماز در سه وعده باز کنند و گفت: متاسفانه برخی از مساجد صبح ها و ظهر بسته اند.
امام جمعه خرم آباد افزود: ائمه جماعاتی که در نزدیکی مساجد سکونت دارند حتما نسبت به برگزاری نماز جماعت صبح توجه ویژه داشته باشند.
وی اظهار کرد: ائمه جماعات مساجد باید همواره حضوری منظم و زودهنگام در مساجد داشته باشند و با توجه به اینکه مردم نیز از ائمه جماعات مساجد مطالباتی دارند باید گفت و گو، تعامل و جویا شدن از حال مردم سرلوحه کار امامان جماعت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم انتظار دارند نماز با کیفیت و قرائت درست در مساجد برگزار شود، افزود: ائمه جماعات باید طوری نماز بخوانند که یاد خدا در دل ها زنده و خواندن نماز باعث آرامش در افراد شود.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اهمیت حضور در نماز جمعه از ائمه جماعات مساجد خواست مردم را به شرکت در این آیین عبادی سیاسی دعوت کنند.
به گزارش ایرنا 251 مسجد در شهرستان خرم آباد وجود دارد که که 89 مسجد از این تعداد شهری و 162 مسجد روستایی می باشند.
74 مسجد از این تعداد مربوط به شهر خرم آباد است که طبق گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی لرستان تقریبا در تمام این مساجد نماز مغرب و عشا، در 29 مسجد نماز ظهر و عصر و تنها در 14 مسجد نماز صبح برگزار می شود.
1920/3022
خبرنگار: مهری دریکوند ** انتشاردهنده: احسان کردی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.