به گزارش خبرنگار ایرنا مهرداد غضنفری شنبه شب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان در سالن جلسات استانداری افزود: همکاری گسترده بانک های دولتی در ارائه تسهیلات در استان لرستان بی سابقه بود.
وی از بانک های خصوصی خواست متناسب با ظرفیت خود در استان لرستان اثرگذار باشند و از منابع مردم لرستان در همین استان سرمایه گذاری و به رونق تولید کمک کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان افزود: بانک ها در موارد اختلاف با واحدهای صنعتی استان لرستان ملزم به اجرای مصوبات ستاد تسهیل هستند.
وی گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان باید موارد اختلاف بین واحدهای تولیدی و بانک ها را به صورت موردی بررسی و با پیگیری از طریق دبیرخانه ستاد٬ کارشناسان مورد قبول طرفین معرفی شوند.
وی تاکید کرد: این مهم تنها در صورت اختلاف بین طرفین اجرا می شود چراکه بعضی اختیارات در استان ها به بانک های عامل داده نمی شود که در این شرایط آنها مصوبات ستاد را به تهران منعکس و پس از دریافت پاسخ مثبت٬ آنها را اجرا می کنند.
غضنفری افزود: تنها در موارد نادر پاسخ های منفی به بانک های استان داده می شود که در این صورت٬ پرونده به کارگروه ملی فرستاده و در این خصوص تصمیم گیری می شود.
وی گفت: در بحث سرمایه در گردش حوزه کشاورزی٬ بانک ها می توانند تسهیلاتی را از محل صندوق توسعه ملی بصورت سرمایه در گردش در مدت زمان 24 ماهه لحاظ کنند.

** مدیریت سامان کاشی بروجرد مشکلات کارگران را به صورت جدی رفع کند
رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت نیز در این نشست در خصوص مشکلات سامان کاشی بروجرد گفت: مشکلات این واحد صنعتی 2 بار در کارگروه ملی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.
رضا صفی خانی افزود: اختلافی بین این واحد تولیدی و بانک سپه در خصوص مطالبات بانک سپه وجود دارد که قرار شد بانک مرکزی شرایط طرفین را بررسی و نتیجه را ظرف مدت یک ماه به کارگروه ملی ستاد تسهیل اعلام کند.
وی پیرفتن فهرست کارکنان کارخانه از سوی مدیریت را دیگر مشکل این کارخانه دانست و اظهار کرد: در مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی امیدواریم مشکل کارگران این واحد تولیدی به زودی برطرف شوند.
وی گفت: مدیریت سامان کاشی سابقه درخشانی در کارنامه دارد لذا این واحد صنعتی باید با تغییر روش، نسبت به پرداخت معوقات بانکی و حل مشکل کارگران اقدامات جدی تری انجام دهد.
یکصد و سومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان روز شنبه در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد.
3022
خبرنگار: بهزاد سلاح ورزی ** انتشاردهنده: احسان کردی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.