به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان علی زندی فر افزود: بنابر اعلام مراکز معاینه فنی استان از مجموع وسایل نقلیه مراجعه کننده در 9 ماهه امسال، پنج هزار و 591 وسیله رد و موفق به دریافت کارت معاینه فنی نشدند.
وی اظهار کرد: براساس این آمار، بیشترین قبولی و ردی در مراجعات به مراکز معاینه فنی استان در این مدت به ترتیب مربوط به کلاس وسیله نقلیه کشنده و کامیون بوده است.
وی با بیان اینکه 33درصد مراجعات مینی‌بوس‌ها و 28درصد کامیونت‌ها‌ کارت معاینه فنی دریافت نکردند و مهمترین دلیل عدم دریافت کارت معاینه فنی مینی‌بوس‌ها، فرسودگی این ناوگان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان با اشاره به اینکه بیشترین مراجعه های مراکز معاینه فنی مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه می‌باشد، گفت: مرکزکاوه خرم‌آباد با 9هزار و 588 و کیهان بروجرد با چهار هزار و 840 مراجعه به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مراجعه کننده را به خود اختصاص داده‌اند.
زندی فر بیشترین قبولی را مربوط به مرکز معاینه فنی مهران ازنا عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار ردی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین نیز در مرکز کاوه خرم‌آباد به ثبت رسیده است.
وی عدم عملکرد سیستم ترمز و نور چراغ‌ها را مهمترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه کشنده، کامیون،کامیونت و اتوبوس دانست و اضافه کرد: عملکرد نامناسب سیستم ترمزها با 34 درصد، عملکرد نور چراغ‌ها با 16درصد و وضعیت نامناسب آج لاستیک‌ها از مهمترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین است.
در حال حاضر 15 هزار و 231 راننده حرفه ای و 9 هزار و 12 دستگاه انواع وسایل نقلیه باری با متوسط عمر 15 سال در حوزه حمل و نقل کالای استان فعال است.
7269/ 6001
خبرنگار: الهام بابایی** انتشاردهنده: هوشنگ بهرهی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.