حجت اله یارمحمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگارایرنا افزود: این بنای تاریخی به دلیل قرارگرفتن دربافت قدیمی شهر بروجرد تحت حمایت قانونی اداره میراث فرهنگی این شهرستان قرارگرفته وکار ثبت آن در فهرست آثارملی کشوردر حال انجام است.
وی اظهار کرد: این خانه قدیمی چندین سال اخیرمتروکه بوده که این مهم سبب شده در بارندگی های فروردین ماه امسال و هفته گذشته بخشی از ضلع جنوبی و سقف این بنای تاریخی تخریب شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری بروجرد اضافه کرد: براین اساس برای تعمیر اضطراری این بنای تاریخی بین 2 تا سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است که هماهنگی های لازم با ستاد حوادث غیرمترقبه لرستان انجام و کارمرمت اضطراری آن به زودی آغاز خواهد شد.
یارمحمدی بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی هایی از سقف این خانه فرو ریخته برای مرمت ومقاوم سازی باید قسمت های دیگرسقف برداشته و کاراستحکام بخشی آن انجام شود.
به گزارش خبرنگارایرنا، خانه تاریخی حاتمی با یک هزارو 300 متر زیربنا در خیابان بحرالعلوم بروجرد دارای 2 طبقه، ایوان رفیع به ارتفاع 6 متر، 2ستون چوبی، چند اتاق، تالار، پس تالار، راه پله های قدیمی بوده و مربوط به دوران ما قبل از زندیه است.
7273/ 6052
خبرنگار: آمنه صارمی** انتشاردهنده: مقداد بهاروند احمدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.