شهاب حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده از خدمات مجازی، خریدهای اینترنتی و همچنین عدم حضور مردم در مراکز شهر و بازار، خرید و کسب‌ و کارهای اینترنتی در تمامی زمینه‌ها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه اسفند ۹۸ مرسولات وارده و صادره از این طریق به ترتیب ۱۶۸ هزار و ۷۷۴  و ۸۹ هزار و ۲۰۷ مورد بوده، مرسولات وارده و صادره تا ۲۳ فروردین امسال را نیز به ترتیب ۶۵ هزار و ۹۸۲ و ۲۰ هزار و ۹۹۰ مورد برشمرد و تصریح کرد: در این ماه چهار هزار و ۳۵۳ فقره خرید اینترنتی در استان ثبت شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: در این ۲ ماه سامانه تجارت الکترونیک استان رشد ۵۲ درصدی ترافیک در مرسولات صادره اینترنتی و ۵۰ درصد افزایش مرسولات وارده اینترنتی را داشته که این امر بیانگر افزایش قابل‌توجه سرانه تجارت الکترونیک در این استان می‌باشد.

حیدری استفاده از فروشگاه‌های آنلاین ( برخط) را بهترین راه پیشگیری از تردد افراد در جامعه و همچنین قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا دانست و گفت: وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی استان جهت استفاده از بازارهای اینترنتی مناسب و در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان چندین برابر میزان مصرف فعلی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش چشمگیر مرسولات صادره و وارده لرستان، کارکنان  پست به صورت تمام‌وقت و با شیفت‌های اضافی تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای مردم و تسریع در امر خدمت‌رسانی به کار گرفته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.