محمد خدابخشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای تسریع در احداث این کارخانه اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته و روز قبل نشست با مدیران عامل بانکها برای تامین منابع ارزی کارخانه لاستیک سازی  بارز لرستان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: دیروز یکشنبه ۱۰ فروردین ماه ۹۹ نشست مشترک با مدیرعامل کارخانه لاستیک سازی بارز، مدیرعامل بانک سپه برای تامین منابع ارزی و کارخانه لاستیک سازی بارز لرستان در الیگودرز  برگزار شد.
وی بیان کرد: هفته گذشته هم در همین راستا جلسه ای با مدیرعامل بانک صنعت و معدن برگزار و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خلاصه مشخصات کلی طرح تولید تایرهای رادیال بارز لرستان تصریح کرد: محل اجرای این پروژه در شهرک صنعتی الیگودرز است و نوع محصول تولیدی آن  انواع تایرهای رادیال تمام سیمی باری و اتوبوسی (TBR) است.

وی افزود: ظرفیت این کارخانه ۵۰ هزار تن معادل ۸۰۰ هزار حلقه لاستیک  در سال خواهد بود که در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار احداث این کارخانه مهم در جریان است.
وی گفت: این کارخانه ۱۴ مگاوات برق ۴۰ هزار لیتر آب درثانیه و ۴هزار متر مکعب در ساعت گاز نیاز دارد که در تامین آن مشکلی نداریم. 
وی افزود: این کارخانه اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم ۴ هزار نفر را ایجاد می کند که حجم قابل قبولی از جمعیت بیکار الیگودرز را کاهش می دهد.
 خدابخشی با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری پروژه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: سالن های تولید و انبار کارخانه ۴۵ هزار متر مربع و ساختمان های پشتیبانی در۲۱ هزار متر مربع 

ایجاد می شود.
سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار  ارزی کارخانه ۱۲۰ میلیون یورو است و  این شرکت اواخر سال گذشته اجرای دیوار آجری سایتن خود را جهت انتخاب پیمانکار به فراخوان مناقصه گذاشته است .
این پروژه سال قبل با حضور وزیر صمت کلنگ زنی شد. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.