به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه قنبریان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۰ جلسه کمیته علائم در استان برگزار شد و در این نشست‌ها، اعضای کمیته علائم با صدور ۴۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، ۶ پروانه استاندارد تشویقی و ۲ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی موافقت کردند.

وی با بیان اینکه به استناد پروانه کاربرد علامت استاندارد، به اشخاص حقیقی و حقوقی اجازه داده می‌شود از علائم استاندارد ملی برای یک کالای خاص، با رعایت الزامات استاندارد استفاده کنند، افزود: هم چنین در این مدت ۳۶ پروانه استاندارد اجباری و ۳ پروانه استاندارد تشویقی تمدید شد.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: در کمیته‌های علائم سال ۹۸، ۵۶ مورد ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۲ مورد ابطال پروانه تشویقی، ۶۰ مورد تعلیق پروانه و ۳۲ مورد رفع تعلیق پروانه کاربرد علامت استاندارد انجام گرفت.

قنبریان بیان داشت: از آن جایی که استفاده از نشان استاندارد در زمان تعلیق و ابطال پروانه بر روی کالاهای مربوطه، جرم محسوب می‌شود، در زمان تعلیق و یا ابطال پروانه استاندارد، نظارت کارشناسان استاندارد بر واحدهای تولیدی مذکور افزایش می‌یابد تا از وقوع تخلفات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: مردم می‌توانند با ارسال شماره ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد در کالاها، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، تمامی اطلاعات آن کالا را دریافت کنند و با مشخصات درج شده بر روی بسته بندی مطابقت دهند. در صورت مشاهده موارد مغایر، موضوع را جهت پیگیری به اداره کل استاندارد استان اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.