محمد مهر افزون روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این کلاسها در قالب ۳۴ واحد آموزشی در روستاهای ۲ بخش مرکزی و اشترینان است که در مجموع پذیرای ۷۲۱ دانش آموز هستند.

وی اظهار داشت: اقدامات فراوانی برای تبدیل بخاریهای نفتی غیر استاندارد به بخاری گازی و پکیچ صورت گرفته و انتظار می رود با تامین اعتبار بتوان این تعداد بخاری نیز به گازی تبدیل شود.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۳ پروژه ٍآموزشی در قالب ۶۸ کلاس در سطح شهرستان در حال ساخت وجود دارد، که سه طرح آن با همت خیرین بروجرد در دست اقدام است.

مدیرآمورش و پرورش بروجرد ادامه داد: اعتبارات نوسازی مدارس در شهرستان نسبت به سال گذشته ۸۴۷ درصد افزایش یافته و امید است با این افزایش اعتبار بتوان در تسریع ساخت مدارس در دست ساخت و تغییر بخاری غیر استادارد به بخاریهای استاندارد گام های بلندی برداشته شود.

مهرافزون اضافه کرد: این شهرستان دارای ۴۳۰ واحد آموزشی است که از این تعداد ۱۵۶مدرسه در روستاهای ۲ بخش مرکزی و اشترینان واقع شده اند.

وی یادآور شد: از این تعداد واحد آموزشی روستایی ۳۴ واحد دارای بخاری نفتی کاربراتوری، پنج واحد دارای سیستم پکیج و مابقی به شبکه گاز شهری متصل هستند.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: همچنین کار گازرسانی و نصب علمک در ۱۰ روستای دیگر بروجرد انجام شده و تلاش می شود به زودی کار لوله کشی گاز مدارس این روستاها انجام و به شبکه گاز وصل شوند.

مهر افزون گفت: گاز سوز کردن مدارس دارای بخاری نفتی به اعتبار و حمایت خیرین نیاز دارد که انتظار می رود این مهم در راستای رفاه حال دانش اموزان تحقق یابد.

وی ادامه داد: با توجه به خطرات ناشی از استفاده بخاریهای نفتی پیگیریهای لازم برای تسریع در تجهیز مدارس به سیستم پکیج و بخاری گازی انجام شده است.

شهرستان بروجرد با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۵۵ هزار دانش آموز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.