به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی محمد اسدی نسب روز دوشنبه در مراسم حماسه ۹ دی که در مسجد امام(ره) برگزار شد، افزود: بصیرت عبارت از چراغی در درون انسان که برگرفته از تعقل و تقوا است.
وی اظهار داشت: همواره امکان دارد انسانی عالم و رییس، مسوول و مرجع باشد، ولی بصیرت نداشته، بصیرت برگرفته از تقوای الهی است و کسی که دنبال مسائل دنیایی باشند بصیرت نخواهد داشت.
امام جمعه موقت بروجرد بیان کرد: رهبری فرمود: مسوولان و خواص وقتی وارد مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی می شوند باید تقوا داشته باشند تا بصیرت پیدا کنند.
حجت الاسلام اسدی نسب افزود: بصیرت عقل والا می خواهد و این امکان برای همه انسانها فراهم است، شناخت موضوعی از مسائل مختلف سیاسی باعث بصیرت می شود.
وی اضافه کرد: بصیرت مورد نظر رهبری بر پایه تقوا و موضوع شناسی استوار است، اگر انسانها بصیرت نداشته باشند انبیا هم نمیتوانند انسانها را هدایت کنند اگر مردم اهل بصیرت بودند بعد از رحلت پیامبر(ص) مردم به انحراف نمی رفتند.
وی ادامه داد: اگر مردم بصیرت داشتند امام حسین(ع) شهید نمی شد و اگر مردم بصیرت داشتند شهید مدرس کشته نمی شد.
امام جمعه موقت بروجرد گفت: اگر بصیرت بود امام خمینی (ره) تبعید نمی شد و انقلاب از همان ابتدا پیروز می شد.
حجت الاسلام اسدی نسب افزود: امروز با بصیرت والای رهبری ملت ایران در برابر همه توطئه ها ایستاده اند و مقابله می کنند.
وی اظهار داشت: اگر بصیرت باشد مردم معنی ولایت فقیه را می فهمند و ولایت فقیه در بینش اسلامی یعنی انقلاب و عمل به اسلام و باید بدانیم که حکومت اسلامی بر پایه ولایت فقیه است و قوای سه گانه بازوان توانمند رهبری هستند.
وی بیان کرد: از منظر مبانی دینی اگر مسوولی در خط رهبری نباشد کارکردش معنایی ندارد، ولایت فقیه باعث شناخت فتنه و آگاهی دهی به مردم در فتنه های زمانه است.
امام جمعه موقت بروجرد گفت: کسانی که در انتخابات ۸۸ شرکت کردند قانون برگزاری انتخابات را می دانستند ولی با بی قانونی و عمل نکردن به قانون انتخابات، جامعه را به اغتشاش کشاندند.
حجت الاسلام اسدی نسب با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: مردم در انتخاب اصلح دقت کنند و از رهنمودهای رهبری در انتخاب اصلح کمک بگیرند تا شاهد تشکیل مجلسی انقلابی باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم حماسه ۹ دی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مسجد امام(ره) بروجرد برگزار شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.