مرضیه قنبریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: از این تعداد، ۸۴۰ مورد بازرسی توسط شرکت های بازرسی همکار تایید صلاحیت شده زیر مجموعه سازمان ملی استاندارد، و ۱۰۰ مورد بازرسی نیز به طور مشترک توسط کارشناسان اداره کل و نمایندگان شهرداری ها در سطح استان انجام شده است.

وی  بیان کرد: در این مدت تعداد ۲۰ مجوز استاندارد برای وسایل تفریحی در استان صادر شده و در مجموع، ۹۰ وسیله بازی در استان دارای مجور استاندارد می باشند.

قنبریان افزود: از ابتدای سال، تعداد ۲۵ وسیله بازی در استان به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم و عدم دریافت مجوز استاندارد، پلمب شده است.

وی گفت: شهرداری ها موظف به برقراری ایمنی و استانداردسازی وسایل بازی کودکان در پارک ها و بوستانها هستند.

وی با بیان اینکه محوطه پارک‌ها نیز به کف‌سازی و ایمن‌سازی نیاز دارد تا در هنگام حوادث احتمالی کمترین آسیب به کودکان وارد شود تصریح کرد: علاوه بر استانداردسازی و ایمن بودن وسایل بازی کودکان باید برخی موارد دیگر از جمله نحوه چیدمان وسایل و تجهیزات بازی و به خصوص استاندارد نصب مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد.

به گفته وی اکنون در سطح استان لرستان ۱۰ شهربازی فعال وجود دارد که از این تعداد تنها سه شهربازی دارای مجوز استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد لرستان در ادامه با اشاره به وجود ۳۵ پارک‌بازی در لرستان، افزود: در سطح استان ۳۵ پارک بازی وجود داشته که ۲۱ مجموعه دارای مجوز استاندارد هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.