به گزارش ایرنا شیرزاد نجفی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حوزه سرمَرغ با چهارهزار و هشتصد هکتار مساحت و بیش از سه میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی با هدف کنترل سیلاب رودخانه خرم رود در حال اجرا است.

وی بیان کرد: حوزه سرمرغ یکی از سرشاخه های خرم رود شهرستان خرم آباد بوده و حجم عملیات آن شامل ۶ هزار و چهارصد مترمکعب است.

وی یادآور شد: عملیات سنگی ملاتی آن شامل چهاربند سنگی ملاتی با حجم آبگیری ۱۸۳ هزار مترمکعب و اخذ رسوب به حجم ۳۳ هزار مترمکعب می باشد. 

نجفی اضافه کرد: حوزه آبخیز ریمله با مساحت هشت هزار هکتار یکی از زیر حوزه های حوزه آبخیز شمال خرم آباد بوده که موجب کنترل سیلاب های مخرب در رودخانه خرم رود و سطح شهر خرم آباد می شود.

وی افزود: اعتبار این پروژه از صندوق توسعه ملی سال ۹۸ با بیش از سه میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان تامین شده است.

وی ادامه داد: در این پروژه، احداث بندهای خاکی با حجم خاکریزی ۱۰۳ هزار مترمکعب، حجم خاکبرداری ۸۴ هزار مترمکعب و با حجم مخزن ۲۳۰ هزار مترمکعب در دستور کار قرار دارد.

نجفی اظهارداشت: در این زیر حوزه تا منطقه رباط ۶ بند سنگی ملاتی با حجم عملیات هشت هزارو ۴۰۰ متر مکعب و ظرفیت آبگیری ۱۳۴ هزار مترمکعب و حجم رسوبگیری ۲۳هزارو ۴۰۰ متر مکعب در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: حوزه آبخیز آبشار طلایی خرم‌آباد ۱۵هزارو ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و رواناب های خارج شده از این حوزه وارد خیابان ها و جداول شهری می شود.

نجفی افزود کرد: هدف از ایجاد این طرح کاهش حجم رواناب ها و افزایش زمان تاخیر سیلاب می باشد.

وی یادآور شد: این پروژه با بیش از ۲میلیاردو ۸۰۰میلیون تومان اعتبار عملیات مکانیکی و ۵۰۰ میلیون تومان عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی در پارسِل های آبشار طلایی در حال اجرا می باشد.

وی بیان کرد: حجم آبگیری این حوزه ۸۱ هزار مترمکعب و حجم رسوبگیری هشت هزار مترمکعب می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.