محمد محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آن دسته از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که مالیات آنها از تاریخ یکم مهرماه تا پایان سالجاری به قطعیت می رسد در صورتی که اصل مالیات و جرائم غیرقابل بخشش خود را حداکثر ظرف یک ماه بعد از ابلاغ برگ قطعی پرداخت نمایند، همچنان مشمول بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم قابل بخشش هستند.

وی ادامه داد: این افراد در صورت پرداخت، پس از یک ماه فوق تا پایان سال جاری می توانند بنابر سایر بندهای بخشنامه مصوب سازمان امور مالیاتی، از بخشودگی جرائم استفاده نمایند.
وی اضافه کرد:‌ در صورت عدم پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده تا پایان سالجاری، جرائم متعلق، قابل بخشودگی نخواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به میزان عوارض پرداختی اظهار داشت: سال گذشته  ۱۰۵ میلیارد تومان عوارض به شهرداری ها و دهیاری ها پرداخت کردیم که ۷۵ میلیارد تومان آن سهم شهرداری ها و مابقی سهم‌دهیاری ها بوده است.
محمدی ادامه داد: همچنین طی پنج ماهه نخست امسال ۳۷ میلیارد تومان عوارض پرداختی داشته ایم که ۲۶ میلیارد تومان آن سهم شهرداری و مابقی به دهیاری ها اختصاص داده شد.

وی گفت: مودیانی که از بخشودگی پایان مهرماه استفاده نکرده اند میزان معافیت جدید برای اشخاص حقیقی ۸۰ درصد و برای اشخاص حقوقی غیر دولتی ۹۰ درصد خواهد بود.
محمدی اظهار داشت: برای سال ۹۹ هم این میزان بخشش به ۵۰ درصد برای اشخاص حقیقی و ۷۰ درصد برای افراد حقوقی غیر دولتی کاهش می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.