به گزارش خبرنگار ایرنا در پلدختر ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان روز یکشنبه در جشن تکلیف دانش آموزان دختر در دبیرستان شهیده کاییدی شهر پلدختر، هدف از برگزاری آن را ترویج فرهنگ دینی، توسعه و نهادینه کردن و رعایت عفاف و حجاب به ویژه در دختران بیان کرد.

فرشته طهماسبی با بیان اینکه جشن تکلیف یکی از وقایع مهم در زندگی هر فرد است اظهار داشت: دختران نوجوان پس از این جشن برای ورود به سن تکلیف ورعایت حدود و احکام الهی خاطراتی شیرین و به یادماندنی را مرور می کنند که در طول زندگی در ذهن آنها می ماند.

وی افزود: برگزاری این گونه مراسم ها در اهمیت ادای تکالیف و دستورات الهی و عبادی برای کودکان و نوجوانان تاثیر بسزایی دارد و به طور قطع در زندگی فردی و اجتماعی آنها موثر است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، سن تکلیف را نعمتی بزرگ  برای مسلمانان دانست و گفت: جشن تکلیف در آیین مسلمانان و  ایرانیان به شکرانه نعمت دین و مکلف شدن به رعایت حدود الهی است که آن را برگزار می کنیم.

طهماسبی افزود: این آیین به معنای آغاز درخشش روح خداپرستی در میان فرشتگان زمینی و آینده سازان ایران اسلامی است که دختران نوجوان ما را مکلف به رعایت عفاف و حجاب و صفات پسندیده،  راستگویی و دوری از آزار و اذیت دیگران می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.