حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی در مراسم عزاداری 28 صفر که در امامزاده جعفر(ع) برگزار شد، افزود: جامعه امروز به اخلاق نبوی نیاز ضروری دارد.

وی با اشاره به ویژگی های پیامبر (ص) بیان کرد: پیامبر(ص) در اخلاق اسلامی الگویی بزرگ بود به طوری که یکی از ویژگی های پیغمبر(ص) این بود که در سلام کردن پیشتاز بودند و در برخورد با دیگران بسیار صمیمی بود.

وی اضافه کرد پیامبر(ص)زیاد حرف نمی زد مگر در صورت نیاز صحبت می کرد و وقتی کسی حرف می زد پیامبر(ص)گوش می داد تا سخنش تمام شود.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: همچنین پیامبر(ص) هنگام ورود به جلسه هر کجا جا بود در ورودی می نشست و اگر غریبه ای وارد جلسه می شد پیامبر(ص) را از دیگران تشخیص نمی داد.

وی اضافه کرد: امروز رفتار و کردار برخی مسئولان با اخلاق و رفتار نبوی همخوانی ندارد و در تکریم ارباب و رجوع ضعیف هستند چرا که پیامبر(ص) همواره همنشین فقرا بود و با آنان ارتباط صمیمی داشت و هیچگاه کسی را تحقیر نمی کرد و بدی ها را با نیکی جواب می داد ولی در برابر دشمن شدید و سر سخت بود.

حجت الاسلام حسینی افزود: پیامبر(ص) افرادی که به مردم خدمت می کردند و همچنین خیرینی را که در امور به مردم خدمت می کردند را  دوست داشت و به آنان احترام می گذاشت.
امام جمعه بروجرد با گلایه از عدم وجود یک سالن بزرگ برای برگزاری مراسم مختلف گفت: کار میراث فرهنگی ایراد گرفتن است چرا که امامزاده جعفر(ع) محل خوبی برای اجتماعات است ولی میراث فرهنگی اجازه نمی دهد که بنده به عنوان مسئول فرهنگی شهر بروجرد از این موضوع خجالت می کشم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.