مقداد صارمی روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی بخش اشترینان درسالن هنرستان قلم چی اشترینان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان بالاترین نهاد سیاستگذاری فرهنگی در شهرستان می تواند  تاثیرگذارترین نهاد در راستای اقدامات فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی افزود: یکی از اصول مهم ما را فرهنگ تشکیل می دهد و همه باید تلاش کنیم تا با حاکمیت اخلاق در جامعه  در این مسیر قدم برداریم.

بخشدار اشترینان بر تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: نهادهای عضو شورای فرهنگ عمومی باید کارهای فرهنگی را در همه ابعاد مختلف مانند فرهنگ رعایت بهداشت، صرف جویی، صله رحم، ورزش،ٌ پرهیز از دروغ گفتن و تقویت قدرت "نه گفتن" سرلوحه کار قرار دهند.

وی بیان کرد: با تقویت امور فرهنگی در مقام عمل، بی فرهنگی و ناهنجارها در جامعه ریشه کن می شود.

صارمی اضافه کرد: بسیاری از درگیری ها و مناقشات در روستاها و شهرها ناشی از ضعف فرهنگی است و فرهنگ سازی صحیح در جامعه چراغ راه توسعه یافتگی در هر منطقه خواهد بود. 

وی ادامه داد:‌ تلاشهای فراوان صورت گرفته تا در این بخش موضوعات مختلف فرهنگی نهادینه و از بسیاری ناهنجاریها مانند نزاع های دسته جمعی، جلوگیری و ارتقا سطح بهداشت و آموزش، تقویت اخلاق دینی و اجتماعی تقویت شود.

وی گفت: نظارت جدی بر اجرای برنامه های مذهبی و جلوگیری از ورود خرافات و تقویت باورهای دینی ، حفظ آثار فرهنگی را از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.