فاطمه امانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد:از مرداد ماه سال جاری تاکنون ۹ پیوند اعضاء درلرستان انجام شده این در حالی است که در استان طی سال‌های گذشته یک تا ۲ مورد پیوند انجام شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌ درمان افراد نیازمند پیوند، چندین برابر هزینه پیوند است، اظهار داشت: بیمار نیازمند پیوند روند درمان مطلوبی نخواهد داشت اما پس از دریافت عضو و عمل پیوند، باقی مانده عمر را مانند فردی عادی سپری می‌کند.

مسئول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مرداد ماه امسال دوره آموزش مدون برای پزشکان و تربیت ۲۷۰ نیروی آموزش دیده پیوند در استان توسط اساتید مجرب علم پزشکی ایران و جهان برگزار شده است.

امانی ادامه داد: در این دوره آموزشی نیروها علم مربوط به چگونگی نگهداری بدن فرد مرگ مغزی شده جهت جلوگیری از فاسدشدن را آموختند.

مسؤول پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: پس از برگزاری دوره آموزشی، پنج گروه متخصص متشکل از حداقل ۴۰ نفر در سراسر بیمارستان‌های استان حضور دارند که ابتدا نشانه‌های حیات را در بیمار مرگ مغزی پیگیری و در صورت تایید مرگ مغزی توسط پزشکی قانونی، فرایند رضایت‌گیری را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.