به گزارش ایرنا، منصور غلامی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح های دانشگاه لرستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: تقویت نیروهای جوان صاحب علم و فن می توانند موتور 

اولیه حرکت صنایع دانش بنیان و توسعه بر مبنای دانش را تقویت کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا باید دانشجویان را با فضای کسب و کار و اشتغال آگاه و امیدوار کنیم چراکه آموخته های آنان سرمایه های اصلی برای ورود به بازار کار آنها است. 

غلامی با تاکید بر اینکه دانشگاهها برای ورود جوانان بر اشتغال مبتی بر دانش و فناوری بستر سازی کنند، افزود: مراکز پژوهشی با کارهای تحقیقاتی که انجام می دهند، راهگشای مسائل پیش رو خواهند بود. 
وی اضافه کرد: مراکز رشد و پارک علم و فناوری و نوآوری دانشگاهها بسترسازی لازم را برای ورود جوانان بر اشتغال مبتنی بر دانش و فناوری مهیا کنند. 
غلامی با اشاره به بودجه پژوهشی دانشگاه ها یادآور شد: بودجه پژوهشی دانشگاه ها خوب است اما کافی نیست و سهم بودجه پژوهشی  به دلیل کم بودن اعتبارات کم است. 
وی با بیان اینکه بودجه پژوهشی دانشگاهها توسط هیات امنا هر ساله تصویب می‌شود، گفت: سهم پژوهشی مشخص است و روسای دانشگاهها و مسئول مالی اجازه جابجایی یک ریال از بودجه پژوهشی را ندارند.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: سهم بودجه پژوهشی هر دانشگاهی حداقل بین ۱۰تا ۱۵ درصد بودجه دانشگاه است و البته در برخی دانشگاه ها یک سوم بودجه یعنی ۳۰ درصد به پژوهش اختصاص داده شده و این رقم اندکی نیست.

وی اظهارداشت: سهم پژوهش در کل کشور کم است اما در دانشگاه ها حدود۱۵ درصد است.

۷۲۷۴/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.