به گزارش ایرنا، مسعود رضایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کار طراحی و تهیه نقشه پل روستای بیشه انجام شده و هم اکنون مراحل انتخاب پیمانکار ذیصلاح در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای طرح های گردشگری این روستا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی هزینه شده اظهار داشت: تفاهم نامه اجرای طرح هادی در ۳۰۰ روستای گردشگری کشور به طور مشترک میان بنیاد مسکن و میراث فرهنگی منعقد شده که روستای بیشه از جمله این مناطق است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای شناسایی و ساماندهی مناطق هدف گردشگری لرستان تصریح کرد:‌ ۱۰ روستا که این قابلیت را دارند انتخاب شدند تا طرح های هادی به محوریت گردشگری در آن اجرا شود.
رضایی گفت: در حال حاضر اجرای طرح هادی روستاهای بیشه خرم آباد، ولیعصر پلدختر، ونایی بروجرد و امامزاده قاسم ازنا وارد فاز اجرایی شده است.
وی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور  ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به منظور ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و تعمیر واحدهای موجود در روستا که قابلیت نگهداری دارند پرداخت می شود.
روستای بیشه در نزدیکی آبشاری به همین نام قرار دارد که به دلیل بازدید گسترده گردشگران از این مکان طبیعی، به روستای گردشگری تبدیل شده است.

آبشار بیشه در محدوده شهرستان خرم آباد، بخش پاپی، شهر سپید دشت و روستای بیشه قرار گرفته و هر بیننده ای را مسحور عظمت و زیبایی خود می کند که در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ به عنوان چهل و هشتمین اثر ملی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت.

سه هزار و ۴۱۵ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۶۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.