به گزارش خبرآنلاین لرستان،  محمدرضا محمدی در جمع خبرنگاران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان حضور یافت تا با تشریح دو موضوع مهم بخشنامه شرایط بخشودگی جرایم مالیاتی و ثبت نام، نصب و استفاده از پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) به سوالات نمایندگان افکار عمومی پاسخ دهد.

وی گفت: سازمان امور مالیاتی کشور، با توجه به اینکه امسال، به نام سال رونق تولید مزین شده و در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی و به منظور حمایت از فعالان اقتصادی و افزایش رضایتمندی مودیان محترم مالیاتی، تصمیمات جدیدی در شش ماهه نخست سال در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش، برای مودیان اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیر دولتی، اتخاذ نمود، تا در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده خود ( اعم از اصل بدهی و جرایم غیر قابل بخشش) تا پایان سال جاری، به عنوان مودی خوش حساب از این حیث و در این مرحله تلقی و مورد بخشودگی قرار بگیرند. 

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم 

وی ادامه داد: البته این بخشودگی به این شکل است که در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده تا تاریخ سی ام مهرماه امسال، معادل ۱۰۰ درصد جرایم قابل بخشش را شامل خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان افزود : بعد از پایان مهرماه، بخشودگی بصورت پلکانی برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط ۱۰ درصد و برای سایر مودیان معادل ۲۰ درصد تا پایان سال ۱۳۹۸ و به ترتیب ۳۰ درصد و ۵۰ درصد در سال آینده کاهش خواهد یافت.

محمدی اظهار کرد: ما انتظار داریم مودیان محترم مالیاتی هم‌استانی، از این موقعیت ویژه که سازمان امور مالیاتی برای مودیان قائل شده است، استفاده کرده و کار خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

مودیان  در اسرع وقت، درخواست بخشودگی جرایم خود را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند

وی در پایان اضافه کرد: برای استفاده از این فرصت طلایی بخشودگی جرایم، مودیان بایستی در اسرع وقت، درخواست بخشودگی جرایم خود را به اداره امور مالیاتی تسلیم نموده، تا در اجرای این بخشنامه مورد بخشودگی قرار گیرند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267251
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.