بختیار رازانی روز سه‎شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واگذاری زمین در ۱۰ سال منتهی به سال ۹۶ حدود ۹ هکتار بوده که طی سه سال گذشته به ۳۶ هکتار افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: اکنون وسعت شهرک‎های صنعتی استان  یک هزار و ۵۰۰ هکتار است و تملک ۲۰۰ هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به تملک ۵۰ هکتار زمین برای شهرک صنعتی چمن سلطان الیگودرز ادامه داد: ایجاد شهرک صنعتی نورآباد نیز پس از ۱۵ سال محقق و تاکنون ۵۰ هکتار زمین برای این منطقه تملک شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان همچنین گفت: با همکاری بانک‎ها و دستگاه‎های اجرایی، سال گذشته ۶۷ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت که از این تعداد ۲۴ واحد در شهرک‎هایصنعتی مستقر بودند.

رازانی افزود: برخی از این واحدها مشکلات تامین اجتماعی و مالیات داشته و برخی نیز بدهکار بانکی بودند که با تلاش مسئولان احیا شده‎اند.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ برای ایجاد هر شغل چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه می‎کنند در حالی که کسب و کارهای خرد با کمتر از ۱۰ نفر اشتغالزایی می توانند به ازای هر سه تا پنج میلیون تومان یک فرصت شغلی ایجاد نمایند.

رازانی تنها راه نجات از بحران بیکاری را سرمایه گذاری در صنایع کوچک دانست و تصریح کرد: این حوزه قابلیت های بسیاری دارد اما در عوض قدرت چانه زنی بالایی برای تسهیلات ندارد و به همین منظور دولت سال ۹۵ از حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی؛ ۱۰ درصد معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان را در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک اختصاص داده است.

یکهزار و ۳۲۴ پروانه بهره برداری صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان صادر شده که ۹۶ درصد آن صنایع کوچک هستند و در ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی در مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار مستقر شده اند.

۷۲۶۹/۶۰۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.