به گزارش ایرنا، فاطمه گودرزی بخشدار مرکزی بروجرد روز یکشنبه در نشست تجلیل از خبرنگاران زن که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، بیان کرد: از بین مجموع ۱۷۸ روستای بخش مرکزی، ۱۵۴ روستا دارای سکنه هستند و روستاهای خالی از سکنه نیز در فواصلی از سال ممکن است در آنها سکونت داشته باشند که در مجموع تعداد ۱۶ روستای خالی از سکنه در بخش مرکزی بروجرد وجود دارد.

وی با تاکید بر توسعه روستایی در بخش های مختلف اضافه کرد: آنچه مشخص است این است که اگر مهاجرت معکوسی بصورت مهاجرت از شهر به روستا صورت گرفته است طی سال های اخیر نه به علت اشتغال و رفاه در روستاها بلکه بیشتر جنبه تفریحی و آرامش روستاها بوده ا ست.

بخشدار مرکزی بروجرد با اشاره به ضرورت موضوع آموزش در زمینه های مختلف در روستاها اظهارداشت: با تقویت آموزش و ارائه آگاهی لازم به روستائیان در جنبه های مختلف می توان بسیاری از مشکلات از جمله آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

گودرزی افزود: تقریبا طی ۱۰ سال اخیر مشکلات مربوط به کمبود آب از عمده ترین دلایل مهاجرت روستائیان بوده است و با اینکه سال گذشته بارش های خوبی اتفاق افتاد ولی خیلی نمی توان خوش بین که این بارش ها بتواند مشکلات مربوط به کمبود آب در روستاهای بخش مرکزی بروجرد را مرتفع کند.

بخشدار مرکزی بروجرد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عمران روستایی ادامه داد: تعداد ۱۰ که تا کنون کار عمرانی شاخصی در آنها انجام نشده شناسایی شده اند و برای هر کدام از آنها میزانی اعتبار در نظر گرفته شده است تا در این هفته فعالیت عمرانی آنها آغاز شود.

گودرزی با اشاره به اینکه نزاع های محلی یکی از مهمترین مشکلات در روستاها است، یادآور شد: با آموزش می توان برخی از سنت های مثبت ریشه دار در فرهنگ روستاها را و از جمله سنت صلح و سازش بر اساس ریش سفیدی و کدخدا منشی را تقویت کرد که تقویت چنین سنت هایی در کاهش بسیاری از مشکلات در حوزه اجتماعی تاثیر گذار است.

۱۹۲۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.