امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: هیچ موضوعی نباید انسان مؤمن را از شرکت در نمازجمعه بازدارد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: امروز چهلمین سالگرد اقامه نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، نمازجمعه از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و دارای برکات و آثار فراوانی است.

وی ادامه داد: هیچ موضوعی نباید انسان مؤمن را از شرکت در نمازجمعه بازدارد، تلطیف روح، بخشش گناهان و نشاط معنوی از جمله شاخص‌هایی است که برای انسان در جهت شرکت در نمازجمعه ایجاد می‌شود.

شمسی‌فر تاکید کرد: آگاهی بخشیدن به مردم در مورد مسائل سیاسی، اجتماعی و معرفتی از دیگر اثرات نمازجمعه است. در این آئین سیاسی عبادی موضوعات مختلف روز توسط خطیب بیان شده و آگاهی مردم نسبت به مسائل افزایش می‌یابد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان اینکه ایجاد همبستگی و انسجام بین مؤمنین و نمازگزاران دیگر برکت و اثر شرکت در نمازجمعه است، اضافه کرد: این مهم تأثیر بسزایی در زندگی فردی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به شکل‌گیری مشورت در بین شرکت کنندگان در نمازجمعه افزود: نماز جمعه عبادتی دسته‌جمعی بوده که موجب ارتباط نزدیک بین مردم و مسئولان می‌شود.
شمسی‌فر در ادامه با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد تصریح کرد: منافقین و دشمنان ما دستشان به خون عزیزان کشور آلوده است، خیانت‌هایی به جامعه ما کردند، در آن دوران نقشه کشیدند و حمله کردند، اما لطف خدا بود که مکر آنها برملا شد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد به ۶ مرداد و دحوالارض روز استجابت دعا اشاره کرد و افزود: در این روز از روزه گرفتن و ذکر خدا نباید غافل نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۷ مرداد روز اهدای خون اظهار کرد: اهدای خون برای سلامتی فرد مفید است و اهدای زندگی به کسانی است که نیاز به خون دارند، اهدای خون رضایت خداوند را به همراه دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.