مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ارتقا فرهنگ عمومی برای جمع‌آوری کودکان کار ضروری است.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، فاطمه زهرا توکلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شاهد رشد مستمری‌ها بودیم و از خردادماه سال گذشته تاکنون تعداد خانواده‌های مستمری‌بگیر را از 15 هزار نفر به 39 هزار نفر ارتقا دادیم، افزود: برای حمایت بیشتر 70 واحد ظرفیت جدید در مهدکودک، مراکز خدماتی، مشاوره و... را افزایش دادیم. 
در بحث کودکان کار در مواردی با فقر فرهنگی مواجه‌ایم
 وی در خصوص کودکان کار در استان با بیان اینکه وظیفه ما ایجاد بستر توانمندسازی است، افزود: معضل کودکان کار را فقر مالی فرض کردیم و بر این اساس سال گذشته ۵٠ مادر کودک کار را برای حرفه‌آموزی به فنی و حرفه‌ای استان معرفی کردیم.
مدیر کل بهزیستی لرستان اضافه کرد: متاسفانه در مواردی با فقر فرهنگی مواجه‌ایم چرا که مادران این کودکان با فراگیری حِرَف به جای انجام کار ترجیح می‌دهند فرزندانشان کار کنند.
توکلی عنوان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران ١١ دستگاه در کنار بهزیستی متولی ساماندهی کودکان کار هستند. 
وی بیان کرد: هر دفعه با چهره جدید و ناشناخته‌ای از کودکان کار مواجه‌ایم که بیشتر خانوادگی هستند، فقر مالی، فرهنگی و حاشیه‌نشینی از عوامل ایجاد کودکان کار است.
 ضرورت ارتقا فرهنگ عمومی برای جمع آوری کودکان کار 
مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه ریشه‌کنی یک آسیب اجتماعی به راحتی تولید آن نیست، بیان کرد: ارتقا فرهنگ عمومی برای جمع‌آوری کودکان کار ضروری است.
توکلی با تاکید براینکه رفاه اجتماعی پدیده‌ای چندوجهی است، یادآور شد: با این اوصاف خودمان را متولی حل آسیب‌های اجتماعی می‌دانیم. 
شناسایی ۶٢ ترنس در استان
وی در ادامه با بیان اینکه ترنس‌ها معضلی است که در حال حاضر در جامعه مطرح است، اظهار کرد: به این افراد خدمات روانشناسی و مددکاری ارائه می‌شود.
مدیر کل بهزیستی لرستان از شناسایی ۶٢ ترنس در استان خبر داد و اضافه کرد: برای اعمال جراحی این افراد بین ٣ تا ۵ میلیون تومان کمک هزینه درمان پرداخت می‌کنیم و این افراد را قبل و بعد از عمل به خاطر تعارض جنسی به روانشناسان معرفی می‌کنیم.
توکلی بیان کرد: روانشناسان به تغییر نوع رفتار خانواده‌ها با ترنس‌ها کمک می‌کند، همچنین این ترنس‌ها را برای فراگیری آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به این سازمان معرفی کردیم. 
ایجاد دو مرکز روزانه توانبخشی اوتیسم در استان
وی در خصوص بیماری اوتیسم اظهار کرد: اوتیسم منجر به نقص و ناتوانی در فرد می‌شود.
مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه عدم دستیابی فرد به فرصت‌های برابر از نظر ما معلول محسوب می‌شود، عنوان کرد: ظرف دو سال گذشته دو مرکز روزانه توانبخشی اوتیسم در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد ایجاد شده که اوتیسمی‌ها، کاردرمانی، گفتار درمانی و آموزش‌های ویژه را از این مراکز دریافت می‌کنند. 
پرداخت کمک هزینه درمانی به بیماران EB 
وی با بیان اینکه بیماری EB ناتوان‌کننده است و این افراد نقص و ناتوانی در انجام کار دارند که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند، یادآور شد: البته بهزیستی متولی درمان در جامعه نیست اما بخشی از مددجویان جزو این افراد هستند و خود را موظف می‌دانیم، در حد اعتباراتی که داریم کمک هزینه درمانی از محل اعتبارات سازمان و خیرین به بیماران EB پرداخت می‌کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.