به گزارش ایرنا آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه در محل مصلی الغدیر افزود: فشار اقتصادیُ، ‏روانی و تبلیغاتی و فشار سیاسی سه ضلع این مثلث را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه شبکه‌ها وبلندگوهای دشمن ملت ایران را بمباران تبلیغاتی می‌کنند تصریح کرد: دشمنان غافل هستند که ملت ایران خدا را دارد و خداوند شکست ناپذیر است.

وی تصریح کرد: هدف دشمنان شکست مقاومت ملت ایران و قرار گرفتن آنها در مقابل نظام جمهوری اسلامی است اما باید بدانند این مردم 40 سال به کشور متعهد بوده و امروز نیز متحد و منسجم در برابر تهدیدهای سیاسی و تبلیغاتی دشمن پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: بایستی با آرایش هسته انقلابی و مدیریت جهادی در مقابل آرایش تهاجمی دشمن ایستادگی کنیم و در مقام عمل مدیریت جهادی داشته باشیم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه شکل گیری دفاعی انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی بر پایه مقاومت، ‏ایستادگی و جهاد بوده اظهار داشت: نیروهای مردمی، ‏ رزمندگان، ‏بسیج، ‏سپاه و ارتش در جنگ تحمیلی الهی و جهادی عمل کردند و امروز نیز باید همین آرایش را در مقابل دشمنان شکل داد.

**عملکرد جهادی و انقلابی نیروهای مسلح در سیل لرستان

وی ادامه داد: سیل لرستان نمونه‌ای از عملکرد جهادی و انقلابی نیروهای مسلح در کنار مردم بود و باید بدانیم سپاه پاسداران به حکم رهبری وارد ماجرای سیل شده و بر اساس تکلیف عمل کرده است.

وی تصریح کرد: اگر سپاه نقاط ضعف را می بیند و آن را متذکر می‌شود نباید از این امر برآشفته شویم و جبهه بگیریم بلکه باید به دنبال رفع نواقص بوده و همانند هشت سال دفاع مقدس دید انقلابی و خیرخواهانه داشته باشیم.

وی با تاکید بر فداکاری برای نظام و ملت جمهوری اسلامی گفت: نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد آنها فارغ از نگاه به درجه و سمت خود در سیل جهادی و انقلابی عمل کرده و با حضور در گل و لای و خدمت به مردم، ‏ مشکلات را حل کردند.

**معیشت و اقتصاد مشکل اصلی مردم است

خطیب جمعه خرم آباد اضافه کرد: امروز مشکل اصلی مردم معیشت و اقتصاد است و گرانی بر مردم فشار آورده و مسؤولان باید بدانند بر طبقه ضعیف و متوسط چه می‌گذرد چراکه باید مسائل مردم را با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی حل کرد.

آیت الله میرعمادی تاکید کرد: با اعلام اینکه افرادی ارز دولتی گرفته ولی کالایی وارد کشور نکرده‌اند کاری از دست مردم بر نمی‌آید و دولت باید با استفاده از ابزار متعددی که در اختیار دارد این موارد را کنترل کند.

وی افزود: از دولت می‌خواهیم نسبت به حل مشکل اقتصادی و معیشتی مردم اقدام انقلابی داشته و تصمیم قاطع بگیرد.

**سوم خرداد سند ایستادگی ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اضافه کرد: این واقعه یک روز با عظمت در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس و سند ایستادگی ملت ایران در برابر سلطه گران است.

آیت الله میرعمادی اظهار داشت: مقاومت، ‏ایستادگی، ‏دفاع از دین و ارزش‌های دینی درس سوم خرداد است و امروز که دشمن به سرکردگی آمریکا تلاش می‌کند مقاومت ملت ایران را با تهدید و تحریم بشکند باید از درس سوم خرداد الگو بگیریم و در مقابل زیاده خواهی ها ایستادگی کنیم.

وی تاکید کرد: امروز رئیس جمهوری آمریکا از ما می‌خواهد مقاومت خود را شکسته، ‏ تسلیم زورگویان شده و دست از دین بکشیم.

**امام علی (ع) در دنیا نظیر ندارد

امام جمعه خرم آباد همچنین با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر گفت: این شب‌ها با خون امام علی (ع) رنگین شده / ‏ شخصیتی که نظیر ندارد و همچنان که بشر قدر شب قدر را نمی‌داند و عظمت آن را درک نکرده تاکنون هیچ فردی نتوانسته عظمت این امام همام را درک نماید.

آیت الله میرعمادی گفت: علی (ع) تفسیر عدالت و عبودیت، ‏ حقیقت قرآن و معنویت، ‏تجسم حق و حقیقت و دریای فضیلت و مظلومیت است.

وی با اشاره به پنج ویژگی شب‌های قدر افزود: این شب‌ها از هزار ماه برتر، ‏شب نزول ملائکه و روح بر مؤمنان، ‏ شب تعیین مقدرات و سرنوشت، ‏ شب پیوند با قرآن و ولایت و آمرزش گناهان است.

وی ادامه داد: همچنین انس با قرآن، ‏ ارتباط با امام زمام (عج)، ‏ اظهار بندگی خداوند از طریق دعا و نماز، ‏ قصد طهارت و استغفار و کسب دانش و معرفت پنج عمل ویژه شب‌های قدر به شمار می‌رود.

**همپیمانی رژیم صهیونیستی با وهابیون مصیبت جهان اسلام است

آیت الله میرعمادی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس گفت: رژیم صهیونیستی و وهابیون برای نابودی قدس شریف هم پیمان شده‌اند که این مصیبت جهان اسلام است.

وی روز قدس را روز یکپارچگی و اتحاد ملت اسلام دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی و تحلیل و تهدیدهای اسرائیل و استکبار جهانی همه باید برای محکومیت اشغال فلسطین و جنایت‌های اسرائیل در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم.

7269/‏6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.