به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز چهارشنبه درنشست بررسی مشکلات و کمبودهای ایستگاه هواشناسی بروجرد درمحل فرمانداری افزود: با تقویت و تجهیز ایستگاه های هواشناسی می توان از وقوع بسیاری از حوادث و بحران ها مانند سیل پیشگیری نمود.
وی اظهارداشت: بروجرد به لحاظ موقعیت آب و هوایی و جغرافیایی جز مناطق سردسیر محسوب می شود که میزان بارش باران و برف در این شهرستان فراوان است که بدون شک برخورداری از تجهیزات مدرن و به روز و اتوماتیک می تواند در ارائه گزارشهای دقیق از هواشناسی در فصول مختلف سال قابل توجه باشد.
وی ادامه داد: بخش اشترینان نیز به عنوان یک منطقه سردسیر با دارا بودن اراضی کشاورزی فراوان نیازمند برخوردار بودن از ایستگاه هواشناسی است.
فرماندار بروجرد بیان کرد: فرمانداری شهرستان آمادگی دارد تا با همکاری اداره کل هواشناسی ضمن برخوردار بودن اشترینان از ایستگاه هواشناسی نسبت به تجهیز و اتوماتیک بودن تجهیزات هواشناسی بروجرد اقدام جدی صورت گیرد.
رحیمی تاکید کرد: ضمن تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات هواشناسی بروجرد در بودجه 98 نیز تلاش خواهد شد اعتبارات بیشتری برای این دستگاه تخصیص داده شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی لرستان نیز در این نشست گفت: در بازدیدهای انجام شده از ایستگاه هواشناسی بروجرد مشخص شد که تجهیز و به روز شدن دستگاه ها و تجهیزات ایستگاه این شهرستان ضروری است.
جعفر نعمتی با اشاره به مساعدت وهمکاری هواشناسی لرستان درخصوص تعمیر وتجهیز ایستگاه هواشناسی بروجرد بیان کرد: ضرورت افزایش بودجه هواشناسی برای خرید تجهیزات بروز ودقیق جهت پیش بینی بموقع رخدادهای جوی بیشتر از پیش احساس می شود.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد اظهارداشت: ایجاد سه ایستگاه تمام اتوماتیک اقلیم شناسی، خودکارسازی ایستگاه های باران سنجی وتاسیس ایستگاه هواشناسی جاده ای در جاده های برف گیر و ورودی این شهرستان ازدیگر اولویتها است که با اختصاص بودجه عملی انجام خواهد شد.
بهروز یاراحمدی افزود: باتوجه به اینکه بروجرد یکی ازمناطق سردسیر لرستان و کشور است ایجاد و تجهیز این سه ایستگاه درمسیرهای برف گیر و گردنه ها از جمله جاده بروجرد به اشترینان - بروجرد به اراک گردنه زالیان و جاده بروجرد - به سمت الشتر لازم و ضروری است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود نقاط سیل خیز در بروجرد، ایجاد 20 ایستگاه روستایی باران سنجی برای پیش بینی وقوع سیل درنقاط مختلف این شهرستان را یکی دیگر از نیازهای هواشناسی بروجرد است.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد اضافه کرد: وجود سامانه مانیتورینگ درمکان های پرتردد به ویژه پایانه های مسافربری می تواند خدمات دهی به مردم را تسهیل نماید.
یاراحمدی گفت: با ایجاد این ایستگاه ها وضعیت اقلیمی از جمله دمای هوا و میزان رطوبت به صورت آنلاین و لحظه ای به ایستگاه های اصلی در شهرستان، مرکز استان و مرکز کشور اعلام می شود و نیاز به مراجعه نیروی انسانی به منطقه نیست.
وی بر ایجاد ایستگاه هواشناسی برای بخش اشترینان بروجرد تاکید کرد و افزود: انتظار می رود باحمایت های مسئولان شهرستان و تامین زمین مورد نیاز و تجهیزات آن بتوان گامی مهم در راستای مشکلات هواشناسی این شهرستان برداشت.
رئیس اداره هواشناسی بروجرد به روز شدن تجهیزات هواشناسی این شهرستان را الزامی دانست و بیان کرد: تجهیزات اداره هواشناسی بروجرد به دلیل کمبود اعتبار در سال های گذشته فرسوده شده و این امرخدمات دهی را بامشکل مواجه می سازد.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.