صمد چراغی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماشین آلات شهرداری پلدختر به دلیل کار زیاد 50 تا 60 درصد دچار نقص فنی شده و تعمیر آنها رقم قابل توجهی را می طلبد که از توان مالی شهرداری خارج است.
وی افزود: انتظار می‌رود دولت در این زمینه شهرداری را یاری دهد تا بتوان به شکل بهتری خدمات را به مردم ارائه داد.
شهردار پلدختر گفت: روز گذشته (جمعه ) مردم به صورت خودجوش و سایردستگاهها به همراه شهردار وکارکنان با بکارگیری تمام امکانات جهت تنظیف شهر وارد عمل شدند تا بازدهی و بهره‌وری بهتری در این زمینه در پلدختر انجام شود.
وی با بیان اینکه برای نظافت شهر در زمینه پاکسازی آلودگی های ناشی از سیل باید از ظرفیت اجتماعی استفاده کرد افزود: در جریان سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به شهر سیل زده پلدختر نقاط مختلف شهر اعم ازتعمیری وبازسازی منازل مسکونی تخریب شده ازسیل موردبازدید قرارگرفت و مشکلات مردم در این زمینه پیگیری شد.
وی افزود: بنیاد مسکن از دستگاه هایی بود که از نخستین روزهای سیل در پلدختر پای کار آمد و بنیاد مسکن استان اصفهان به عنوان استان معین در پلدختر مستقر شد و کارهایی در حوزه مسکن انجام داد که خروجی آن مثبت و قابل لمس است.
شهرداری پلدختر تخلیه و لایروبی کانال های جمع آوری آب های سطحی شهر را از مشکلات جدی و حاد این شهر پس از سیل دانست و گفت: جهت لایروبی کانال منطقه سازمانی ها ،گلستان و ولاب تقسیم کاری صورت گرفت و شهرداری کار لایروبی کانال گلستان را آغاز کرد‌.
وی افزود: با همکاری بنیاد مسکن کانال سازمانی ها به جز نقطه کوچکی که آب جریان دارد گشوده شد و بخش کشویی کانال گلستان نیز باز شده و تنها بخش بتنی آن مسدود است.
چراغی پور خاطرنشان کرد: نیروی انسانی مشغول تخلیه گل ولای از دریچه های کانال گلستان هستند که کار بسیار سخت و دشواری است و تاکنون کار لایروبی این کانال 80 درصد پیشرفت داشته و پیش پیش بینی می شود تا دو سه روز آینده مشکل آن رفع شود.
وی افزود: بابازشدن کانال ها آب جداول در داخل آن می ریزند و بخشی از مشکلات بهداشتی شهر برطرف می شود و شهرداری راحت می‌تواند عملیات پایانی پاک سازی را انجام دهد.
شهردارپلدخترگفت: با توجه به تقاضای همکاری که در راستای لایروبی و پاکسازی شهر پلدختر ازگل ولای ازرییس بنیادمسکن کشورشد بنا شد ماشین آلات این نهاد در اختیار شهرداری پلدختر باشد و در عوض شهرداری نیز در زمینه صدور پروانه و تعمیرات و بازسازی ها با بنیاد مسکن همکاری کند.
7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.