به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید فرح بخش روز یکشنبه در مراسم تجلیل از 50 مدرس برگزیده دانشگاه علمی کاربردی لرستان بیان کرد:یک استاد توانمند باید علاوه بر تلاش در امر آموزش و پژوهش و مسائل علمی با آخرین اطلاعات و دانش روز در زمینه علمی خود آشنا باشد.
وی با بیان اینکه یک مدرس خوب باید در جریان گفتمان رشته خود در سطح کشور باشد، اظهار داشت: جایگاه نخبگان و چهره‌های علمی را باید پاس بداریم و در صورت لزوم از چهره هاتعریف و تمجید کنیم.
فرح بخش عنوان کرد: در همین راستا در خرداد ماه از شخصیت علمی و اخلاقی دکتر حسین مهرداد تجلیل خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه یک مدرس خوب از نقد عالمانه دانشجویان نگران نمی‌شود،
یادآور شد: اساتید باید پذیرای نقد منصفانه و عالمانه باشد.
فرح بخش گفت: شیوه‌های تدریسی باید منجر به ایجاد تفکر در دانشجو شودو یکی از اهداف کار مدرس انتقال دانش به دانشجویان است اما باید فکر کردن را هم به دانشجویان انتقال دهیم.
وی افزود: یک استاد خوب اگر دیدگاه و نظرات جدید در ارتباط با موضوعی پیدا کرد باید شجاعانه اعلام کند و دیدگاه قبلی خود را نقد کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه در حوزه علوم اجتماعی آسیب‌های اجتماعی زیادی داریم بیان کرد: در سطح جهان اینکه یک استاد چقدر کتاب و مقاله دارد ملاک نیست بلکه اینکه تا چه حد توانسته مشکلات شهر و منطقه خود را حل کند ملاک قرار گرفته است.
فرح بخش اظهار داشت: تاکنون در زمینه‌های مختلف فرهنگی، مدیریتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نتوانسته‌ایم اثر گذاری داشته باشیم.
فرح بخش ادامه داد: اساتید باید مروج ارزش‌های حاکم بر کشور باشند و به آن ارزش‌ها عمل کنند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.