یکی از سیل زدگان پلدختری که در حال حاضر با خانواده خود در زیر چادر به عنوان اسکان موقت به سر می‌برد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه سیل ویرانگر در 12 فروردین 98 منازل و خانه های ما را به طور کامل به همراه تمام اسباب و اثاثیه از بین برده و اکنون بیش از 20 روز است که زیر چادر ها زندگی می کنیم.
مریم جودکی گفت: محل اسکان سیل زدگان و چادر های فعلی با توجه به اینکه در چند روز آینده گرمای پلدختر به 50 درجه نیز می‌رسد مناسب نیست.
وی به مشکلات کمپ سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: این جا در محل کمپ هوا به گونه ای است که هنگام ظهر گرم است و ما وسیله سرمایشی نداریم و شب برعکس هوا سرد می شود و وسیله گرمایشی نداریم ، سرویس بهداشتی نیز در محل کمپ وجود ندارد و اگر هم وجود دارد به گونه‌ای است که افراد نمی توانند از آن استفاده کنند.
یکی دیگر از ساکنان کمپ سیل زدگان پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جریان سیل اخیر در پلدختر منزلم صد درصد تخریب شده و تمام وسایل خانه ام را آب با خود برده و زیر چادر ها اسکان داده شده ایم.
اکرم صادقی با تاکید براحداث سرپناه برای سیل زدگان افزود: ما به کنسرو ،آب معدنی و مواد غذایی نیاز نداریم واز کسانی که چه در استان لرستان و چه سایر استان ها قصد کمک به ما را دارند تقاضاداریم بیشتر از هر چیز به فکر تهیه سرپناه برای سیل‌زدگان باشند و با توجه به فصل گرما در این زمینه به داد ما برسند.
یک سیل زدگان معمولانی نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیل ویرانگر و غیر منتظره تمام زندگی ما را با خود برد و ما نتوانستیم هیچ کدام از وسایل زندگی خود را از آب بیرون بکشیم.
وی که خود را جواد بخشی وند معرفی کرد گفت: اکنون نیز که ما در محل اسکان با خانواده خود زیر چادر زندگی میکنیم با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و بدتر اینکه همه ماسیل زده گان روز به روز به دلیل بلا تکلیفی واینکه نمی دانیم در آینده چه خواهد شد.
وی افزود: بعد از دو هفته اسکان ، یک زن خیر اهل تهران برای ما سرویس بهداشتی راه اندازی کرده است.
امام جمعه پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواسته اصلی مردم سیل زده پلدختر را بازسازی منازل تخریب شده دانست و اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا در پلدختر چادر محل مناسبی برای اسکان نیست و باعث آزار و اذیت مردم سیل زده می‌شود و آنها تحمل این وضعیت را ندارند به همین خاطر دولت باید به آغاز عملیات بازسازی منازل آسیب دیده از سیل در شهر و روستای این شهرستان سرعت ببخشد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی گفت: اولویت اول بازسازی منازل سیل زده در پلدختر، ترمیم و راه اندازی اماکن تجاری است و باید هرچه زودتر اشتغال در مناطق سیل زده پلدختر رونق بگیرد و به همین منظور تسهیلات ویژه‌ای برای سیل‌زدگان در نظر گرفته شده است.
وی با تقدیر از بنیاد مسکن استان اصفهان که کار بررسی منازل آسیب دیده از سیل را در پلدختر انجام داده‌اند افزود: بنیاد مسکن اصفهان در پلدختر کار خود را به خوبی انجام داده و کدهایی به همین منظور روی منازل ثبت و پرونده های لازم در این زمینه تشکیل شده است.
سیل ویرانگر فروردین 98علاوه بر برجای گذاشتن 40هزار میلیارد ریال خسارت در لرستان جان 15 را نیز گرفت.
7272/6060
گزارش از فاطمه مهرابی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.