به گزارش ایرنا در این دیدار آیت الله العظمی نوری همدانی ضمن اظهار تاسف از حادثه سیل مهیب و ویرانگر استان لرستان گفت: من از همان روز اول اخبار این حادثه را دنبال می کردم و بسیار مایل بودم که در کنار این مردم بودم و آنان را یاری می کردم.
وی افزود: کمک و همدلی مردم تا این لحظه خوب بوده است، لیکن مردم همچنان باید سیل زدگان را کمک کنند تا اینکه سیل زدگان زندگی مناسبی پیدا کنند.
این مرجع عالیقدر شیعیان، نقش روحانیون در امدادرسانی به مردم را بسیار با اهمیت دانست و گفت: روحانیون و مبلغین در ماه رمضان هم در مناطق سیل زده در کنار مردم باشند و من هم در ماه رمضان تعدادی از مبلغین را به مناطق سیل زده اعزام می کنم.
آیت الله نوری همدانی همچنین با تجلیل از رشادت های مردم پلدختر و معمولان در دوران دفاع مقدس و صحنه های انقلاب اسلامی، از صبر و مقاومت سیل زدگان و همت و ایثار مردم تقدیر و تشکر کرد.
وی همچنین با اشاره به کمک 100 میلیونی خود به سیل زدگان کشور از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر بیان داشت: در این حادثه نیز گروهی را فرستادم تا 20 واحد مسکونی، 100 بسته لوازم خانگی مشتمل بر کالاهای اساسی و سه مدرسه 6 کلاسه و سه خانه بهداشت و 100 چشمه سرویس بهداشتی در مناطق سیل زده احداث کنند.
هر چند خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 3700 میلیارد تومان عنوان شد اما با برآوردهای جدید به این رقم افزوده می شود و پیش بینی شده تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی صدها روستا و چند شهر تخریب شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.