علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خرم آباد افزود:57 میلیارد و 500 میلیون ریال از این کمک ها غیرنقدی و مابقی نقدی بوده که برای توزیع میان سیلزدگان در اختیار مقامات لرستان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: استان سمنان امادگی دارد 6 مدرسه سه کلاسه در مناطق سیلزده لرستان احداث کند که در صورت اعلام نیاز استان، کار ساخت و ساز این مدارس در کوتاهترین زمان آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید میدانی از مناطق سیلزده لرستان از جمله روستای چم مهر پلدختر تصریح کرد: 350 واحد مسکونی این روستا دچار آبگرفتگی یا تخریب کامل شده است.
استاندار سمنان ادامه داد: از هفته گذشته تاکنون تامین غذای گرم توسط این استان در چم مهر آغاز شده و روزانه پنج هزار پرس در وعده های غذایی مختلف میان اهالی این روستا توزیع می شود.
آشناگر اضافه کرد: همزمان با روزهای نخست وقوع سیل در لرستان تا هفته گذشته نیز روزانه 15 هزار پرس غذای گرم تهیه شده توسط استان سمنان در منطقه توزیع شده است.
وی گفت: همچنین 96 دستگاه ماشین آلات سنگین به منطقه اعزام کردیم که این دستگاه ها ابتدا در سیل خرم آباد و بعد از آن در معمولان و سپس در پلدختر بکار گرفته شد.
وی تاکید کرد: با وجود حجم خسارات و سختی های پس از سیل اما نشاط و همدلی میان مردم و نیروهای امدادی، جهادی، دولت، روحانیون و افراد داوطلب ایجاد شده و همه برای جبران این خسارت ها در تلاش هستند.
استاندار سمنان با بیان اینکه جزو اولین گروه هایی بودیم که کارهای امداد اولیه را در پلدختر پایان دادیم اظهار داشت: اگر نیاز باشد باز هم اقدامات بیشتری را در این مناطق انجام می دهیم در غیر این صورت تمایل داریم مناطقی مانند روستای چم مهر که خسارات بسیار سنگین تری را متحمل شده به استان سمنان سپرده شود.
35 هزار واحدمسکونی و تجاری در استان لرستان بر اثر سیل دچار خسارت شده که کار بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی انها با حضور استان های معین انجام خواهد شد.
هر چند خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 3700 میلیارد تومان عنوان شد اما با برآوردهای جدید به این رقم افزوده می شود و پیش بینی شده تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی صدها روستا و چند شهر تخریب شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.