به گزارش ایرنا احمد مرادپور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با نصب این تعداد پل فلزی مشکل راه ارتباطی عمده روستاهای لرستان برطرف و سرعت خدمات دهی بیشتر می شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر گاز تمامی 167 روستای سیلزده استان بجز 'گل گل ' پلدختر وصل شده و تعداد روستاهای بدون برق از یکهزار و 140 به کمتر از 30 روستا رسیده است.
وی ادامه داد: متاسفانه رانش زمین پس از بارش های سیل آسا در استان رخ داده و روز گذشته برق 9 روستای شهرستان دلفان به این دلیل قطع شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در خصوص اخرین وضعیت پاکسازی پلدختر از گل و لای ناشی از سیل گفت: 90 درصد شهرهای پلدختر و معمولان از گل و لای پاک شده و حداکثر تا پایان هفته به اتمام می رسد.
حدود یکهزار کیلومتر جاده روستایی و اصلی لرستان بر اثر سیل دچار خسارت شده که سهم راههای روستایی از این رقم بیش از 600 کیلومتر است.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، دوره، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.