به گزارش ایرنا، ابراهیم بازیان روز دوشنبه در بازدید از مناطق سیل زده لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد یکهزار و 500 واحد بطور کامل تخریب شده اند و تعداد سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر دارند.
وی با اشاره به خسارت سیل به منازل،منابع و زیرساخت ها افزود: مددجویان تحت حمایت این نهاد در 14 استان دچار آسیب شده اند که بیشترین آسیب ها مربوط به لرستان و خوزستان است.
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: ارزیابی کارشناسان این نهاد در روستاهای فاقد راه همچنان ادامه دارد و عملیات تعمیر نیز از هفته آینده آغاز می شود.
وی با اشاره به خسارت سیل در استان های شمالی کشور نیز افزود: هر چند گزارش ها فعلا قطعی نیست ‌و راه زمینی بعضی روستاها هنوز بسته است ولی پیش بینی می شود بیش از 30 هزار واحد مسکن مدد جویان کشور مورد آسیب و تخریب قرار بگیرد.
بازیان افزود: از این تعداد 20 هزار واحد نیازمند تعمیرات جزئی و حمام و سرویس بهداشتی و دیوارهای حائل است و 10 هزار واحد هم باید مورد تخریب و بازسازی قرار بگیرد.
به گفته وی در استان های شمالی مثل خراسان شمالی ، مازندران و گلستان ، کار تعمیرات را شروع و از مرحله ارزیابی نیز عبور کرده ایم و ظرف هفته آینده هم تعمیرات در لرستان آغاز شود.
مدیرکل تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد یادآور شد: در جریان سیل اخیر معلوم شد که برخی واحدهای مسکونی در مسیر رودخانه بودندکه در واقع این سیل عبرتی شد تا مدیران شهری و برنامه ریزان در بحث جابه جایی این منازل اقدام جدی انجام دهند.
وی تصریح کرد: برنامه زمانی کمیته امداد برای ساخت سه الی 9 ماهه است و بخشی که مربوط به تعمیرات است سه ماهه در کل کشور انجام می دهیم.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین ماه، رودخانه های خرم آباد و کشکان طغیان کردند که این طغیان باعث خسارات سنگین به مردم شهرهای خرم آباد، نورآباد، درود، معمولان و پلدختر شد.
هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط امداد رسانان استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.
برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان بیش از 37 هزار میلیارد ریال است و تاکنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
/6060/1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.