به گزارش ایرنا، سردار سلامی از سد مروک دورود بازدید کرد و نسبت به در اختیار قراردادن امکانات سپاه به استانداری و ستاد بحران لرستان قول مساعد داد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز گفت: سد مروک در بالادست دورود 105 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که عملیات ساختمانی سرریز آن تکمیل نشده است.
احمد مرادپور اظهار داشت: بازدیدهایی از این سد انجام شده و با توجه به اقدامات آب منطقه ای در چند روز گذشته و توضیحات مشاور طرح جای نگرانی در این خصوص نیست و شایعه تخریب صحت ندارد.
وی ادامه داد: خروجی سد مروک 38 متر مکعب در ثانیه و ورودی آب این سد از محل سد کمال صالح اراک 80 متر مکعب در ثانیه است.
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه نگرانی تخریب و رها شدن 105 میلون متر مکعب ذخیره کمال صالح وجود ندارد، اضافه کرد: چنانچه بارش های پیش بینی شده هواشناسی رخ دهد، خطر طغیان رودخانه شهر وجود دارد.
مرادپور یادآور شد: سد مروک در بالادست رودخانه شهر دورود ( تیره رود) قرار داد که با اتصال رودخانه سیلاخور ( متشکل از دو رودخانه آبسرده و ونایی) به رودخانه دورود، وارد می شود.
وی افزود: مجموع ظرفیت خروجی تیره رود 400 متر مکعب در ثانیه است که چنانچه 100 میلی متر بارندگی رخ دهد 700 تا 800 متر مکعب ( حدود 2 برابر ظرفیت) وارد تیره می شود که این امر منجر به طغیان رود و ورود آن به منازل حاشیه ای خواهد شد.
وی با بیان اینکه 20 هزار نفر روستاییان مسیر سیلاب باید جابجا شوند، گفت: در این راستا به اهالی هشدار داده شده، که به محل های اسکان مهیا شده بروند.
مراد پورتاکید کرد: افرادی که دورود را برای گردشگری و سفر انتخاب کرده اند از استراحت کناررودخانه در 2 روز آینده پرهیز کنند.
بارش باران از اواخر روز گذشته در دورود آغاز شده و تا چند روز ادامه دارد که با توجه به احتمال سرریز شدن سد مروک، ساکنان روستاهای سنگر، قلعه کارضا، یوسف‌آباد، امیر آباد، فرمان ‌آباد، خسرو آباد، گوشه پل و شکر آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان دورود در معرض سیلاب هستند.
همچنین اهالی ساکن در مناطق سری ساتی، بحرین، منوچهری، صفا، عزت آباد، قلعه، ضرغام، بلوار آیت الله بروجردی، کوی همت، کوی کارمندان سیمان، کوی شهرداری، فرهنگیان والغدیر باید منازل خود را تخلیه کنند.
تا صبح امروز اهالی سه روستای دورود و بخشی از مناطق شهری تخلیه و اسکان موقت شده اند.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.