در پی جاری شدن سیل اخیر در پلدختر استان لرستان مردم روستای ابراهیم آباد با بند از روی رودخانه خروشان کشکان برای رسیدن به شهر معمولان وپلدختر برای تامین مایحتاج و اداری خود هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با گذشت سال‌های سال اهالی روستای ابراهیم آباد شهرستان پلدختر باز هم از وسیله‌ای به نام «گرگر» برای عبور از رودخانه استفاده می‌کنند؛ مردمانی که دست کم ده سال است به صورت جدی پیگیر احداث پل برای تسهیل آمد و شد خود هستند، ولی مدیران اجرایی استان ضرورتی به نهایی کردن این نیاز ضروری نمی‌بینند.

با وجود پی گیری های چند ساله اهالی این روستا تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسئولان استانی و کشوری جهت احداث پل ارتباطی این روستا بر روی رودخانه کشکان صورت نگرفته است و اهالی روستای ابراهیم آباد بخش معمولان شهرستان پلدختر با نزدیک به ۱۵۰ تن جمعیت برای دسترسی به شهر معمولان و پلدختر برای تأمین نیاز‌های روزانه و اداری خود ناچارند از رود کشکان عبور کنند تا خود را به شهرها برسانند.

این اهالی به خاطر اینکه مسیر جایگزین دسترسی شان به شهر حداقل ۴ کیلومتر دورتر است و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت کرایه ماشین چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان دارند، ناچارند یا از رفتن به شهر صرف نظر کرده و یا برای سریع‌تر و ارزان‌تر شدن سفر از وسیله خطرناکی به «گرگر» استفاده کنند؛ «گرگر» وسیله‌ای است که روی عرض رودخانه نصب شده و به قرقره و یک حلقه به حرکت درمی‌آید تا افراد را از یک سوی رود به سوی دیگر منتقل کنند. وسیله ای که موجب قطع شدن  یکی دو بند از انگشتان  اهالی روستا شده است.

در  بارندگی های اخیر  پلدختر و بالاآمدن آب رودخانه کشکان نیز بازهم مردم خطر گذر از این رودخانه را به جان خریدند و برای گذشتن از آن از بند استفاده کردند،بندی که هر آن امکان پاره شدن آن و در نهایت سقوط در رودخانه خروشان کشکان  وجود دارد.

موضوع دیگری که تاکنون رسانه‌ای نشده تخریب پل ارتباطی روستای پران پرویز است. در پی بارندگی های شدید اخیر در شهرستان پلدختر و معمولان و جاری شدن سیل چندین پل ارتباطی روستاهای این مناطق از جمله افرینه و دمرود و پران پرویز  قطع شد و جاده پلدختر-خرم‌آباد در شهر معمولان به دلیل رانش زمین مسدود و آب و برق بسیاری از روستاها قطع شد. همچنین چندین روستا خالی از سکنه شده و خانه های شهر معمولان دچار آب گرفتگی کامل شدند.

رودخانه کشکان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.