به گزارش ایرنا، محمد مهر افزون روز دوشنبه در آیین تجلیل از مربیان و مدیران بهداشت طرح مروج سلامت در کانون کوثر بروجرد افزود: طرح مروج سلامت برای سالم زندگی کردن در مدارس در حال اجرا بوده زیرا اجرای این طرح موجب انتقال مفاهیم سلامت بین دانش آموزان مدارس و ارتقای سطح سلامت جامعه هدف است.
وی اظهارداشت: مدارس مروج سلامت با رویکرد مدارس جامع نگر در کشور ابتدا بیشتر متوجه پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر است که بیشتر در دبیرستان ها اجرا می شد.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: طرح مروج سلامت یکی از طرح های پایدار در راستای شناسایی و ارتقا ظرفیت ها، توانمندسازی مردم و دانش آموزان است.
مهرافزون اضافه کرد: طرح مروجین سلامت از 10 سال پیش در راستای برنامه سازمان جهانی بهداشت در مدارس کشور اجرایی شد، به گونه ای که در هر استان تعدادی از مدارس به عنوان پایگاه مجری این طرح انتخاب شدند.
وی ادامه داد: این طرح منجر به افزایش ظرفیت ها و توانمندسازی مردم در چگونگی و ابعاد مختلف زندگی می شود.
مدیرآموزش وپرورش بروجرد گفت: امروزه موضوع تأمین سلامت یکی از چالش های عمده کشور است و نظارت، کنترل، برنامه ریزی و ارزیابی از عوامل مهم ارتقا سطح سلامت هستند.
مهر افزون افزود: تلاش در جهت توانمند سازی دانش آموزان در زمینه مراقبت از خود و در واقعا ارتقا فرهنگ خود مراقبتی است.
وی با اشاره به اینکه در مدارس مروج سلامت مربی بهداشت و مدیر باید بروز باشند، اظهارداشت: در این طرح تشکل های بهداشتی دانش آموزان در مدارس پایه گذاری و کمیته های سلامت تشکیل شود و برای آن ها ابلاغ صادر گردد و محورهای هشت گانه طرح مروج سلامت مد نظر قرار گیرد.
6052/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.