به گزارش خبرنگار ایرنا، خسرو عزیزی شامگاه سه شنبه در نشست با مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با روسای دانشگاه های لرستان بیان کرد: یک هزار و 200 استاد تمام وقت عضو هیات علمی در سطح این استان تدریس می کنند.
وی اظهار داشت: 57 رشته دکترا، 71 رشته کارشناسی ارشد، 61 رشته کارشناسی با احتساب دانشجویان چهار مرکز اقماری حدود هفت هزار و 800 دانشجو در دانشگاه لرستان تحصیل می کنند.
عزیزی ادامه داد: 303 هیات علمی در این دانشگاه حضور دارند که از این مجموع 78 نفر دانشیار، 15 استاد تمام و 24 مربی و مابقی مربی هستند.
وی افزود: چالش برانگیزترین بحث در دانشگاه های استان عدم انگیزه دانشجوی در حال تحصیل است که آینده خوبی برای فارغ التحصیلی ترسیم نمی کنند.
عزیزی با بیان اینکه بسیاری از رشته ها با صندلی خالی مواجه هستند، ادامه داد:اکنون رشته های کشاورزی، علوم پایه استان دچار چالش هستند.
وی با تاکید براینکه دانشگاه های استان باید به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم حرکت کنند، اظهار داشت: دانشگاه های کارآفرین می توانند ایده ها را تبدیل به فناوری و تجاری سازی کنند.
عزیزی به اهمیت شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی در مراکز دانشگاه های عالی اشاره کرد و گفت: رسانه ها زبان گویای جامعه هستند که در این راستا می توانند به توانمندی مراکز آموزش عالی استان کمک کنند.
رئیس دانشگاه لرستان به فعالیت های موفق فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه های لرستان تاکید کرد و گفت:در مباحث انتخابات و 16 آذر و مراسم های ملی دانشگاه ها تضارب افکار و آرامش وجود دارد.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.