به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امید روز سه شنبه در روستای صاحب الزمان (عج) خرم آباد درجمع خبرنگاران بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی پایدار درسال گذشته درسطح کشورآغاز شد.
وی افزود: حدود 60 هزار میلیارد ریال تاکنون در این راستا پرداخت شد و در مرحله دوم نیز 730 هزار میلیارد ریال دراختیار استان ها قرار داده شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری ادامه داد: طرح های اشتغالزایی روستایی در جهت توسعه روستاها، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و صنعت پیش بینی شده است.
امید اظهار داشت: لرستان در این راستا بسیار خوب اقدام کرده است و حدود یک هزار و 800 میلیارد ریال تاکنون دراین استان منابع مصرف شده است.
وی اضافه کرد: به غیر از سهم 30 درصد متمرکز در مرکز حدود یک هزار و 200 میلیارد ریال ظرفیت استفاده این تسهیلات در سطح لرستان است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری افزود: مجریانی که طرح های آنها تصویب شده می توانند به چهار بانک مشخص شده مراجعه کنند.
امید اظهارداشت: هدف دولت از این تسهیلات تضمین اشتغال روستائیان و استفاده ازظرفیت های موجود است با توجه به اینکه درصد سود در روستاهای عادی حدود 6 درصد و در مناطق مرزی کشور چهار درصد با بازپرداخت 9 ساله پیش بینی شده است.
وی بیان کرد:50 درصد این اعتبار در لرستان جذب شده و مابقی نیز در حال پیگیری است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری ادامه داد: حدود پنج هزار فرصت شغلی با توجه به آمار استانداری و گروه ارزیابی در لرستان انجام شده است.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.