به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از پنج طرح فرش لری با اشاره به اهمیت ایجاد خوشه فرش اظهار داشت: بهترین راه تقویت این هنر صنعت ایجاد خوشه های قوی است که موجب افزایش ارزش افزوده و کاهش ریسک می شود.
وی با تاکید بر راه اندازی کامل خوشه فرش استان افزود: بازاریابی و فروش فرش استان باید در قالب خوشه فرش ساماندهی شود تا بافندگان نگرانی جبران هزینه های خود را نداشته باشند.
استاندار لرستان بیان کرد: امید است رونمایی از طرح های فرش لری موجب رونق اقتصاد این حوزه و تبدیل شدن استان به کانون مهم این رشته شود.
خادمی با بیان اینکه درون زایی و برون نگری از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه صنعت فرش از مزیت های نسبی کشور و استان محسوب می شود می تواند زمینه رونق اقتصادی لرستان را فراهم کند.
وی ادامه داد: تمامی عناصر زنجیره فرش در کشور وجود دارد که پیش از این نیز مناطق روستایی و عشایری در این زمینه خود کفا بوده اند و امروز نیز زمینه ارتقا و به روزسانی دانش فرش در استان و کشور فراهم است.
استاندار لرستان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی هزینه ها در محل هایی صورت گرفته که نتیجه چندانی نداشته در حالی که چنانچه در صنعت فرش سرمایه گذاری بیشتری می شد نتایج بهتری به دست می امد.
دراین آیین از پنج طرح فرش لری برای اولین بار رونمایی شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.