به گزارش ایرنا، امیر مغانلو روز پنجشنبه در نخستین نشست تخصصی مناسب سازی منطقه 6 کشور که در اداره کل بهزیستی لرستان برگزار شد اظهار داشت: بنا بر آمار هم اکنون یک میلیون و 415 هزار معلول یعنی چیزی حدود 2 درصد جمعیت کشور معلول هستند.
وی با بیان اینکه معلولیت ها می تواند اکتسابی و انتسابی باشد افزود: شدت معلولیت معلولین کشور در درجاتی بین کم توانی شدید تا کم توانی خیلی شدید قرار دارد.
مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: آمار و میزان معلولیت رو به افزایش است و باید تمهیدات و اقداماتی در نظر گرفته شود تا معلولین جامعه که بخاطر شرایط نامناسب در موضوع مناسب سازی در خانه محصور هستند ، مشارکت اجتماعی بیشتری در جامعه داشته باشند.
وی با انتقاد از اینکه دیدگاه فعلی جامعه به معلولین نگاه کمکی و خیریه ای است گفت: نگاه به معلولین نباید خیریه ای باشد بلکه باید بصورت وظیفه ای قانونی و لازم الاجرا به آن توجه شود.
مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور تصریح کرد: اکنون بجای اینکه بدنبال انجام کارهای بنیادی و زیربنایی در مورد معلولین باشیم بیشتر به کارهای سطحی و کمکی اکتفا می شود.
وی گفت: مجموع چنین شرایطی که معلولین حتی برای کوچکترین کار خود در جامعه با مشکل مواجه شوند آنها را وراد چرخه فقر و افسردگی کرده است که در واقع این به این معناست که قشری از منابع انسانی راکد باقی مانده است.
مدیرکل دفتر فنی زارت کشور یادآور شد: امسال ، 51 جلسه استانی مناسب سازی با 413 مصوبه در کشور برگزار شده است .
وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید چک لیست های نظارتی را رعایت کنند گفت: برنامه ریزی و طراحی ابنیه ها و ساختمان ها بعنوان یک الزام باید مورد توجه باشد.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.