محمد فتحی بیرانوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: افزایش خودروهای شخصی و کم شدن توان خرید که نتیجه آن کاهش رفت و آمد درون شهری است، موجب کاهش درآمد رانندگان تاکسی شده که همین امر موجب شده این افراد توان بازپرداخت تسهیلات نوسازی را نداشته باشند.
وی تصریح کرد: برخی رانندگان تاکسی نیز به صورت مداوم و مرتب فعالیت نمی کنند که برای این مهم و ساماندهی به وضعیت عمومی تاکسی ها، طرح هوشمندسازی در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد اضافه کرد: در این طرح، تاکسی ها حضور و غیاب و ردیابی می شوند.
فتحی بیرانوند گفت: برخی رانندگان تاکسی نیز سال های گذشته به صورت غیرقانونی مجوز دریافت کرده اند و برخی نیز علیرغم جذب امتیاز تاکسی، رغبت چندانی به فعالیت مستمر ندارند که تمامی این موارد و صدور و تمدید کارت های شهری نیز قابل طرح در هوشمندسازی ساماندهی خواهد شد.
وی با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح فراهم شده، اظهار کرد: در صورت فعالیت منظم 2 هزار و 300 تاکسی در سطح شهر، نیازی به حضور مسافربرهای شخصی نیست اما برای ساماندهی این خودروها نیز طرح خط دار کردن آنها توسط شرکت خصوصی طرف قرارداد اجرا خواهد شد.
به گفته فتحی بیرانوند طرحی به شهرداری خرم آباد برای ارجاع به شورای اسلامی شهر ارائه شده که در صورت تصویب، پرداخت کرایه تاکسی ها به صورت الکترونیکی انجام می شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری خرم آباد ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی رانندگان، استقبال چندانی برای نوسازی ناوگان صورت نمی گیرد.
فتحی بیرانوند تصریح کرد: از طرفی برخی افراد که برای نوسازی تاکسی خود مراجعه می کنند در بانک ها با مشکل مواجه می شوند به نحوی که برخی از تاکسی داران از 2 سال گذشته تاکنون در انتظار دریافت وام نوسازی هستند.
وی ادامه داد: شرایط نوسازی ناوگان بر اساس پرداخت تسهیلات 200 میلیون ریالی توسط بانک با نرخ 16 درصد و در بازپرداخت 60 ماهه است.
وی گفت: همچنین خودروی فرسوده به قیمت 50 میلیون ریال از تاکسی دار خریداری شده و مابقی هزینه خرید خودرو باید به صورت نقدی توسط متقاضی پرداخت شود.
فتحی بیرانوند با تاکید بر اینکه سهم پرداختی رانندگان نقش بسزایی در طرح نوسازی ناوگان دارد گفت: متاسفانه با افزایش ناگهانی قیمت خودرو و شرایط نه چندان مناسب رانندگان از نظر مالی، سهم پرداختی رانندگان افزایش یافته و استقبال از طرح کم شده است.
وی ادامه داد: امسال حدود 40 نفر برای نوسازی تاکسی خود مراجعه کرده اند اما تاکنون هیچکدام موفق به دریافت تسهیلات نشده اند.
وی افزود: مسئولان باید در این راستا طرح افزایش تسهیلات را در دستور کار قرار دهند تا سهم آورده مالک کمتر شود و طرح نوسازی ادامه داشته باشد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.