رضا آریایی روزچهارشنبه در شورای اشتغال و سرمایه گذاری درمحل فرمانداری بروجرد افزود: سال گذشته سهم این شهرستان ازاعتبار اشتغالزایی 130 میلیارد ریال بود که برای اجرای 227 طرح در حوزه های مختلف تعریف و پرونده آنها به بانک ها ارسال شده است.
وی اظهارداشت: طرح های اشتغالزایی در بروجرد کوچک تعریف شده و با توجه به این حجم طرح ها زمان زیادی در معرفی طرح ها به بانک نیاز دارد.
معاون استاندار لرستان با اشاره به افزایش آمار بیکاری و تبعات منفی حاصل از آن در بروجرد بیان کرد: افزایش فروشندگان سیاردر نقاط مختلف شهر نشان دهنده افزایش آمار بیکاری دراین شهرستان است.
آریایی اضافه کرد: به منظور کاهش نرخ بیکاری انتظار می رود متولیان طرح های اشتغالزایی تا قبل از پایان سال نسبت به جذب تسهیلات اقدام جدی نمایند.
وی ادامه داد: طرح های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی در روستاها با استقبال روستاییان و جوانان همراه بوده و با پرداخت این تسهیلات می توان در راستای ایجاد اشتغال کمک کرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: 132میلیارد و900 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی شهرستان برای اجرای 227 طرح بوده که 85 طرح موفق به جذب تسهیلات شدند.
عبدالعلی گیوه کی افزود: پرداخت 58میلیارد ریال تسهیلات اشتغال برای 85 طرح را نسبت به شهرستان های دیگر استان بسیارناچیز است.
معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 21هزار و530میلیارد ریال سهم استان درتسهیلات اشتغالزایی بوده که یک هزارو 268 میلیارد ریال ازاین مبلغ مربوط به مرحله اول است و تا کنون یک هزارو 850میلیارد ریال آن از طریق بانکها در راستای اشتغال روستایی تسهیلات پرداخت شد.
عظیم سالاری افزود: در مرحله اول این تسهیلات 44 درصد جذب شده که بانک های شهرستان بروجرد در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ضعیف عمل کرده و700 میلیارد ریال آن برگشت داد شد.
7273/6052
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.