بختیار رازانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بخشی از هدررفت آب به دلیل فرسودگی و یا نشتی خطوط انتقال و توزیع آب شهرک های صنعتی است.
وی اظهارداشت: افرادی در سال های گذشته به صورت غیرمجاز انشعاب آب دریافت کرده اند که این امر در مقایسه کنتورخوانی واحدهای صنعتی با کنتورخوانی چاه های تامین آب شهرک ها مشهود می شود به نحوی که رقم ثبت شده توسط کنتور چاه بسیار بیشتر از کنتور واحدها است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان بیان کرد: براساس مصوبه هیات مدیره شهرک های صنعتی استان و همچنین براساس قانون سال گذشته مبنی بر برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز آب، برق و گاز، به واحدهای دارای انشعاب غیرمجاز آب اخطار داده شده است.
رازانی اضافه کرد: این واحدها موظف شده اند ظرف 10 روز نسبت به اصلاح انشعاب خود اقدام کنند درغیراینصورت علاوه بر جریمه های سنگین به سیستم قضایی معرفی می شوند.
وی ادامه داد: اکنون بیشترین انشعاب غیرمجاز و هدررفت آب در منطقه ویژه لرستان واقع در ازنا، شهرک های صنعتی خرم آباد و الیگودرز و کمترین میزان نیز در شهرک صنعتی بروجرد است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان تاکید کرد: با توجه به افت شدید منابع آب، لزوم برنامه ریزی به منظور تامین آب مورد نیاز و جلوگیری از هدر رفت در شهرک ها و نواحی صنعتی 6 طرح عمرانی در بخش تامین، انتقال و توزیع آب در این مناطق از ابتدای امسال پیگیری شده است.
رازانی گفت: بخشی از این طرح ها همچون تامین آب، تجهیز چاه و احداث مخازن و برخی از فازهای توسعه به اتمام رسیده و طرح های دیگر در مرحله پایانی قرار دارد.
وی با تاکید بر مصرف بهینه آب در واحدهای مستقر شهرک های صنعتی اضافه کرد: در این زمینه با پایش های مداوم صنایع، اجرای برنامه های بهینه سازی پیگیری و رصد می شود تا علاوه بر صرفه جویی از هدر رفت آب نیز جلوگیری شود.
بیش از یکهزار و 600 پروانه بهره برداری صنعتی در لرستان صادر شده که 96 درصد آنها را صنایع کوچک تشکیل می دهد که از این تعداد بیش از 65 درصد واحدها فعال و با میانگین 20 تا 70درصد ظرفیت تولید می کنند.
لرستان 21 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی دارد که 16 واحد آن آماده استقرار واحدهای صنعتی است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.